Informační zpravodaj PID

17. 10. 2017

Číslo 20/2017 - Vyšlo 17. 10. 2017

 

Integrace na Mladoboleslavsku zlepšila cestování za prací

Slavnostní jízda zvláštního vlaku „Stříbrný šíp“ konaná v pátek 6. 10. 2017 u příležitosti integrace železnice Mladoboleslavska do PID upozornila na postupné zlepšování nabídky veřejné dopravy v severní části Středočeského kraje. Na 1 jízdenku mohou jet cestující nejen pražskou MHD a regionálními autobusy na Mělnicku a Nymbursku, ale nově také vlakem i na Mladoboleslavsku.

„Od 1. října došlo k dalšímu významnému rozšíření platnosti jízdenek Pražské integrované dopravy na železnici na Mladoboleslavsku. Nově je integrována páteřní trasa včetně rychlíků až do Mladé Boleslavi a s jízdenkami PID je možné cestovat také po dalších lokálních tratích na Mladoboleslavsku. Tím se pro řadu lidí zlevní cestování do práce i za zábavou,“ uvádí radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl.

 

Nově integrované tratě a úseky železnice od 1. 10. 2017:

trať

linky

úsek

064

S33

Mšeno – Mladá Boleslav hl. n. – Řepov

070

S3, S30, R21

Všetaty – Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav-Debř

071

S31, R22

Čachovice – Mladá Boleslav hl. n.

076

S33

Velký Borek – Mšeno

„Integrací železnice ale vylepšování veřejné dopravy na Mladoboleslavsku nekončí. V úzké spolupráci s firmou ŠKODA AUTO, a. s. je od prosince 2017 plánována integrace autobusové dopravy mezi Roudnicí n. L., Mělníkem a Mladou Boleslaví, na začátku roku 2018 pak bude následovat autobusové propojení Nymburska s Mladou Boleslaví. Jedním z cílů je usnadnit a umožnit dojíždění veřejnou dopravou na všechny 3 směny do mladoboleslavské automobilky a dalších zaměstnavatelů regionu,“ prozrazuje Pavel Procházka, ředitel společnosti IDSK, která organizuje veřejnou dopravu ve Středočeském kraji.

„Mladá Boleslav je ikonou automobilového průmyslu a zároveň jedno z největších středočeských měst. Každodenně vyčerpaná kapacita záchytných parkovišť u metra na Černém Mostě nás zavazuje k vytvoření atraktivnější nabídky veřejné dopravy pro mladoboleslavský region. Jedině tak můžeme vyřešit rostoucí problémy na příjezdových komunikacích do Prahy i v rámci našeho hlavního města,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

Ve spolupráci s mladoboleslavskou automobilkou byly vydefinovány 4 lokality Středočeského kraje, kde dosud chybí spojení veřejnou dopravou na všechny 3 směny. Jsou to zejména města Nymburk, Lysá nad Labem, Milovice a Mělník. Organizátoři dopravy IDSK a ROPID proto ve spolupráci s příslušnými městy a obcemi na trase autobusových linek připravují integraci dalších autobusových linek:

  • 467: prodloužení stávající linky z Roudnice nad Labem o úsek Mělník – Mladá Boleslav od prosince 2017

  • 432: prodloužení stávající linky z Lysé nad Labem a Milovic o úsek Vlkava – Mladá Boleslav cca v 1. čtvrtletí 2018

    Cílem integrace veřejné dopravy je umožnit jednoduše cestovat na 1 jízdenku po celém Středočeském kraji i MHD po Praze.

 

Trvalé změny PID od 15. 10. 2017: úprava jízdních řádů na Kladensku a rozšíření integrace na železnici na Kralupsku

Od 15. října 2017 vstoupily v platnost nové jízdní řády části autobusových linek PID na Kladensku a také se rozšířila možnost používání jízdenek PID pro jednotlivou jízdu ve vlacích na Kralupsku. Regionální autobusové linky PID na Kladensku se mění na základě vyhodnocení provozu a požadavků obcí i cestujících, změna linek MHD v Kladně je vyvolána požadavkem jejich objednatele Statutárního města Kladna.

Na železnici je díky osazení označovačů jízdenek možné využívat papírové jízdenky PID pro jednotlivou jízdu bez předchozího označení jinde i na vlakových linkách S4 a S42 v úseku Kralupy nad Vltavou – Vraňany. Označovače jízdenek PID budou nově umístěny ve stanicích a zastávkách Nelahozeves zámek, Nelahozeves, Nové Ouholice, Mlčechvosty a Vraňany. Současně bude umožněno označení jízdenky pro jednotlivou jízdu také na celé lince S42 Kralupy n. Vlt. – Vraňany – Lužec nad Vltavou, kde bude možné jízdenky označovat bezprostředně po nástupu v označovači umístěném přímo ve vozidle.

V autobusové dopravě došlo k následujícím změnám:

Změněné linky PID v rámci MHD Kladno:

601:   změna většiny spojů celotýdenně

602:   změna většiny spojů v pracovní dny a vybraných spojů o víkendech

603:   změna většiny spojů celotýdenně

604:   změna vybraných spojů v pracovní dny ráno a odpoledne

605:   změna většiny spojů celotýdenně

606:   změna většiny spojů celotýdenně

607:   změna vybraných spojů celotýdenně

609:   obnoveno zajíždění většiny spojů celotýdenně do zastávek Poldi, Průmyslová a Kübeck; ruší se zastávky U Hřbitovů a Na Kopci

612:   změna vybraných spojů v pracovní dny ráno a odpoledne

613:   změna většiny spojů v pracovní dny

616:   změna části spojů celotýdenně

Ostatní změněné linky PID:

306:   změna vybraných spojů v pracovní dny ráno

316:   změna vybraných spojů v pracovní dny ráno

617:   změna 1 spoje v pracovní dny ráno do Kladna

620:   změna vybraných spojů v pracovní dny ráno

626:   změna 1 spoje v pracovní dny ráno do Kladna

Zároveň je díky ukončení uzavírky mezi Unhoští a Pavlovem plnohodnotně zavedena návaznost ranních spojů linky 319 z Unhoště na vlaky S5 do Prahy, což vytváří rychlou a spolehlivou alternativu k častým kolonám na Karlovarské silnici při cestách přímým autobusem z Unhoště do Prahy.

S ohledem na fakt, že linky PID zařazené do MHD Kladno jsou plně v kompetenci jejich objednatele města Kladna, žádáme cestující, aby případné připomínky k jízdním řádům nebo dotazy na případné mimořádnosti v provozu směřovali přímo na Magistrát města Kladna.

 

Mobilní aplikace „PID info“ zjednoduší cestování v Praze i v regionu

 

Hlavní město Praha spustilo prostřednictvím organizace ROPID rozšíření pražské dopravní aplikace pro chytré telefony. Novinka rozvíjí stávající aplikaci „DPP info“, rozšiřuje poskytované informace na celý systém PID i ve Středočeském kraji a kromě nových funkcí obsahuje také informace o železnici. Nová aplikace „PID info“ je nyní v testovací fázi „BETA“, po jejím skončení a vyladění na základě připomínek uživatelů nahradí stávající aplikaci „DPP info“. Do budoucna se připravuje ve spolupráci s Operátorem ICT další rozšíření o nákup jízdních dokladů PID.

„Společně se Středočeským krajem postupně budujeme největší integrovaný dopravní systém ve střední Evropě. Komplexní a aktuální informace pro cestující jsou pro nás absolutní prioritou, proto jsme současnou aplikaci Dopravního podniku hl. m. Prahy rozšířili i o železnici a další novinky usnadňující život cestujícím,“ uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.

„Jsem ráda, že se nám naše dlouhodobá podpora startupu začíná vyplácet, protože tato aplikace vznikla právě v našem Prague Startup Centre v paláci Adria. Aplikace ‚PID info‘ je především o informacích, proto je možné přes ni vyhledávat spoje, on-line je sledovat nebo třeba také najít volná místa na parkovištích P+R. Veškeré informace jsou navíc přehledné a jednoduše dohledatelné. Příští rok budeme spouštět aplikaci ‚PID Lítačka‘, která se stane hlavní dopravní aplikací, přes kterou bude možné i platit jízdné nebo spravovat uživatelský účet. ‚PID info‘ se do ní integruje a stane se její informační součástí,“ říká primátorka hl. m. Prahy Adriana Krnáčová.

„Při rozvoji stávající aplikace jsme se zaměřili především na aktuálnost informací a také přehlednost pro cestující. Ve vyhledaném spojení se uživateli zobrazí rovnou i případné výluky a mimořádnosti na zvolené trase, a u vlaků i autobusů (prozatím kromě linek DPP) zjistí uživatel i případné zpoždění,“ vyzdvihuje největší přednosti nové aplikace ředitel ROPID Petr Tomčík.

„U stávající aplikace ‚DPP info‘ lidem nejvíce chyběly aktuální informace o případném zpoždění. Nová aplikace už umí zobrazovat tyto údaje u vlaků i většiny příměstských autobusů. Usilovně pracujeme na tom, aby už brzy tyto údaje poskytoval i Dopravní podnik hl. m. Prahy. Nová aplikace už je na to připravená,“ dodává Petr Dolínek.

Aplikace „PID info“ je dostupná na obou nejpoužívanějších platformách (Android + iOS). Dalšími novinkami je přehledná mapa zastávek až do podrobnosti jednotlivých nástupišť, v mapě lze najít také všechna prodejní místa s aktuální otevírací dobou i záchytná parkoviště s jejich aktuální obsazeností. Nechybí ani oblíbené informace o aktuálním stavu bezbariérových zařízení.

Základní nabídka nové aplikace:

  • Hledání spojení včetně zobrazení aktuálních výluk, mimořádností i on-line polohy (dočasně bez vozidel DPP)

  • Mapa zastávek, prodejních míst i záchytných parkovišť včetně aktuálních informací o nich

  • Aktuální odjezdy z jednotlivých zastávek a nástupišť včetně případného zpoždění (dočasně bez vozidel DPP)

  • Aktuální výluky a mimořádnosti v celé síti PID s propojením na vyhledávač spojení

  • Stav bezbariérových zařízení, dopravní mapy a schémata, aktuální novinky a kontaktní údaje

Nyní poběží zhruba měsíc testovací provoz nové aplikace, během kterého budeme sbírat připomínky od uživatelů a dolaďovat jednotlivé nedostatky. Už nyní ale pracujeme na dalším rozvoji – v návaznosti na přípravu nového Multikanálového odbavovacího systému se připravuje ve spolupráci s Operátorem ICT propojení s chystanou aplikací na nákup jízdních dokladů PID.

Cílem je soustředit všechny informace o veřejné dopravě v Praze a Středočeském kraji do jedné aplikace, aby se uživatelům usnadnilo jak cestování, tak i nákup jízdenek. Chystá se i propojení s jinými způsoby cestování (kolo, auto, chůze).

Připomínky k aplikaci lze posílat na adresu aplikace@ropid.cz.

 

Integrace oblasti Kouřim – Kolín od 4. 11. 2017

K termínu 4. listopadu 2017 dochází k dalšímu rozšíření Pražské integrované dopravy, tentokrát v oblasti mezi Kouřimí a Kolínem. Linek PID se nově dočkají v 16 obcích v tomto regionu, který obslouží celkem 4 autobusové linky. Tarif Pražské integrované dopravy umožní cestovat na jeden jízdní doklad autobusem i vlakem. Nově zaintegrovaná oblast bude zařazena v tarifních pásmech 5 a 6. Dopravcem všech nově integrovaných linek bude OAD Kolín.

K již stávajícím zaintegrovaným železničním tratím do Peček či do Kouřimi se následně od prosincové změny jízdních řádů vlaků připojí zbytek železničních tratí na Kolínsku a Kutnohorsku. Další části Kolínska by měly být integrovány v průběhu roku 2018.

Nové nebo prodloužené autobusové linky PID:

421: Kolín, Aut. st. – Polní Voděrady – Svojšice – Kouřim – Ždánice, U Jánů – Barchovice – Horní Kruty, Újezdec – Sázava, Aut. st.

Linka jezdící dosud v trase Kouřim – Horní Kruty, Bohouňovice II bude na obou koncích prodloužena (do Kolína a do Sázavy) a stane se z ní páteřní linka v tomto regionu. Návaznosti budou zajištěny jak na železnici v Kolíně a Sázavě, tak i na autobusy PID ve Ždánicích, Kouřimi i Horních Krutech. Linka pojede ve všední dny ve špičkách každou hodnu, mimo špičky každé dvě hodiny, o víkendech bude interval čtyřhodinový.

422: Kolín, Aut. st. – Břežany I – Plaňany, Žel. st. – Třebovle, Náves – Kouřim – Vitice – Český Brod, Žel. st.

Linka jezdící dosud v trase Kouřim – Český Brod bude prodloužena do Kolína. V původním úseku Český Brod – Kouřim pojede pouze část spojů. Tato druhá páteřní linka kouřimského regionu bude provozována ve všední dny v přibližně dvouhodinovém intervalu, o víkendech pojede každé čtyři hodiny. Přestupy na vlaky budou zajištěny v Kolíně i Českém Brodě, další návaznosti budou například v Kouřimi.

424: Kolín, Aut. st. – Lošany – Polní Voděrady, ObÚ – Dolní Chvatliny – Toušice – Kouřim

Nová doplňková linka provozovaná v pracovní dny cca od 5 do 19 hodin. V úseku Kolín, Aut. st. – Polní Voděrady, ObÚ pojede pouze část spojů.

450: Polní Voděrady, ObÚ – Svojšice – Plaňany, Hotel – Vrbčany

Nová doplňková školní linka, v provozu pouze vybrané spoje ve všední dny ráno a odpoledne.

Nově zaintegrované obce a tarifní pásma:

Břežany I (5, 6); Dolní Chvatliny (5); Klášterní Skalice (5); Krychnov (5); Křečhoř (6); Libodřice (5); Lošany (6); Plaňany (5); Polní Voděrady (5, 6); Radim (5); Radovesnice I (6); Svojšice (5); Toušice (5); Třebovle (5); Vrbčany (5); Žabonosy (5)

 

Unikátní jízda Cyklohráčku s legendární Bardotkou – sobota 28. 10. 2017
 

Železniční muzeum Zlonice připravilo na sobotu 28. října 2017 slavnostní zakončení letošní sezony. České dráhy a ROPID při této příležitosti pořádají unikátní jízdu historické lokomotivy přezdívané Bardotka s patrovým vozem a s Cyklohráčkem z Prahy do Zlonic a zpět. Vlak pojede Pražským Semmeringem po železniční trati kolem hradu Okoř přes Slaný až do Zlonic.

Na co se můžete těšit:

  • Prohlídka lokomotivy 749.121 Bardotky na nádraží ve Zlonicích s odborným výkladem

  • Výstava historické hasičské techniky a automobilů z 60.–80. let v Železničním muzeu Zlonice

  • Tradiční jízdy po úzkorozchodné průmyslové dráze v areálu muzea

  • Expozice parních lokomotiv, historických vozů i dobového vybavení železničních stanic

Cestující z Cyklohráčku mohou využít speciální zvýhodněné rodinné vstupné do muzea – dva dospělí a až tři děti zaplatí jen 100 korun po předložení slevového kuponu, který obdrží od hrajvedoucích ve vlaku. Mezi vlakovým nádražím a železničním muzeem bude vozit návštěvníky autobus. Rezervace větších skupin cestujících na bezouska@zap.cd.cz. Cyklohráčkem je možné cestovat za tarif ČD i tarif Pražské integrované dopravy. Více na www.cyklohracek.cz.

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena