Informační zpravodaj PID

16. 11. 2017

Číslo 22/2017 - Vyšlo 16.11.2017

 

Rozšíření integrace na železnici od 10. 12. 2017

K celostátnímu termínu změn jízdních řádů 10. prosince 2017 dojde k významnému rozšíření platnosti jízdenek Pražské integrované dopravy v jižní a východní části Středočeského kraje, konkrétně na Benešovsku, Kolínsku a Kutnohorsku. Integrované přestupní jízdenky PID budou nově platit v 76 stanicích a zastávkách na železničních tratích do Votic, Vlašimi, Sedlčan, Kolína, Kutné Hory či Zbraslavic, jízdní doklady PID bude možné nově využívat také v rychlících z Prahy do Kolína, resp. Kutné Hory.

V osobních pokladnách stanic Kolín, Kolín zastávka, Velim, Pečky, Kutná Hora hl. n., Kutná Hora město, Olbramovice, Sedlčany, Velký Osek bude umožněn prodej jízdenek PID pro jednotlivou jízdu s předem zvoleným počátkem platnosti, v ostatních nově integrovaných úsecích, které se nacházejí v tarifních pásmech 5 až 7, zatím nebude možné označit si papírové jízdenky PID pro jednotlivou jízdu z předprodeje.

Nově integrované tratě / linky:

Trať

Linky

Úsek

010

R9, R18, R19

Praha hl. n. – Kolín (– Kutná Hora hl. n.)

011

S1, R41

Pečky – Kolín

014

S18

Kolín – Uhlířské Janovice – Ledečko

061

S21, S25

Veleliby – Křinec

062

S25

Křinec – Dymokury

212

S80

Sázava – Český Šternberk – Kácov zastávka

220

R17, S90

Benešov u Prahy – Olbramovice – Votice

222

S99

Benešov u Prahy – Vlašim zastávka

223

S98

Olbramovice – Sedlčany

230

R9, S20

Kolín – Kutná Hora hl. n.

231

R22, R23, S2, S15

Poděbrady – Velký Osek – Kolín

235

S28

Kutná Hora hl. n. – Zbraslavice

 

Novinky v jízdním řádu na železnici od 10. 12. 2017

Celostátní změna jízdního řádu na železnici, která proběhne v neděli 10. prosince 2017, přinese nejen významné rozšíření platnosti integrovaných jízdenek systému PID na Benešovsku, Kolínsku a Kutnohorsku, ale také rozšíří počet vlaků jak na území Prahy, tak Středočeského kraje. Významnou novinkou zejména pro návštěvníky hlavního města ze středních Čech je zavedení nočního víkendového rozjezdu vlaků z Prahy do hlavních sídel Středočeského kraje, například do Benešova, Berouna, Kladna, Kolína, Kralup nad Vltavou, Mělníka, Mladé Boleslavi, Neratovic, Nymburka, Poděbrad či Vraného nad Vltavou.

Kromě toho bude rozšířena nabídka večerních vlaků na více tratích ve Středočeském kraji. Potřebného posílení i přes den se dočkají také nejvytíženější tratě ve Středočeském kraji ve směru na Kolín, Beroun, Benešov, Lysou nad Labem či Milovice, a to v rámci kapacitních možností kolejové infrastruktury. Na mnoha místech již totiž nelze uskutečnit požadované posílení provozu z důvodu omezené nebo vyčerpané kapacity jednotlivých tratí.

Posílení provozu a zkrácení intervalů na hlavních příměstských tratích

  • Prodloužením „krátkých“ spojů do vzdálenějších stanic dojde k posílení přeplněných „dlouhých“ spojů, a též ke zvýšení atraktivity železniční dopravy zkrácením intervalu.

  • K rozšíření rozsahu provozu dochází dle možností kapacity infrastruktury (především na začátku nebo konci přepravní špičky resp. ve večerním období, na lince S9 též o víkendu v letní sezoně). Týká se linek S1 Praha – Kolín (vč. S12 Poříčany – Nymburk), S2 Praha – Lysá n. L. – Kolín (včetně S22 Lysá nad Labem – Milovice), S7 Praha – Beroun a S9 Praha – Benešov u Prahy.

  • Zkvalitnění nabídky spojů na ostatních příměstských tratích do Prahy.

  • Odstranění dlouhých prodlev mezi spoji a zpravidelnění intervalu na lince S8/S88 Praha – Vrané n. Vltavou – Čerčany / Dobříš (díky nedávné rekonstrukci trati).

  • Posílení provozu na linkách S3+R21+R43 Praha – Všetaty – Mladá Boleslav (nový pár osobních a spěšných vlaků, rozšíření počtu spojů do Mělníka).

  • Zavedení resp. prodloužení večerních vlaků na tratích Praha – Kladno, Praha – Hostivice – Rudná u Prahy, Praha – Rudná u Prahy – Beroun.

Zkvalitnění nabídky spojů na regionálních tratích

  • Zavedení intervalu 30 minut na lince S40 z Kralup nad Vltavou do Slaného i v odpolední špičce (návaznosti na rychlíky).

  • Posílení dopravy na lince S76 ze Zadní Třebaně do Litně (problémy s parkováním automobilů v Řevnicích).

  • Posílení kapacity a zkrácení intervalů na lince S75 Beroun – Rakovník (včetně víkendových vlaků v letním období).

  • Odstranění dlouhých mezer mezi spoji a zavedení cca dvouhodinového intervalu na lince S33 Mladá Boleslav – Mšeno – Mělník.

  • Zavedení nového sezonního vlaku „CYKLO BRDY“ z Prahy do Březnice a zpět, který bude o víkendech spojovat hlavní město se stále populárnější turistickou oblastí Brd.

  • Rozšíření celoročního provozu na lince S54 v úseku Středokluky – Noutonice – Slaný.

  • Další drobné úpravy jízdních řádů na regionálních tratích (např. sjednocení provozu večerních spojů na každý den v týdnu nebo navýšení rozsahu provozu víkendových letních vlaků).

Nový noční rozjezd vlaků na hlavních tratích o víkendových nocích

  • Jedná se vždy o jeden spoj ze středočeského města po jedné hodině po půlnoci a zpět z Prahy ve 2:30, čímž se odstraní stávající čtyřhodinová mezera mezi půlnočními a prvními ranními spoji

  • Týká se těchto hlavních linek:

    • S1 Praha – Kolín,

    • S2 Praha – Lysá nad Labem – Kolín,

    • S22 Lysá nad Labem – Milovice (s návazností na vlak S2 z Prahy),

    • S3 Praha – Všetaty (včetně navazujícího úseku do Mělníka),

    • S4 Praha – Kralupy nad Vltavou,

    • S5 Praha – Kladno,

    • S7 Praha – Beroun,

    • S8 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany,

    • S9 Praha – Benešov u Prahy

  • Tyto noční vlaky pojedou pouze o víkendových nocích (z pátku na sobotu a ze soboty na neděli).

 

Integrace oblasti Byšicko a Kokořínsko od 10. 12. 2017

Od 10. prosince 2017 dojde k rozšíření integrace veřejné dopravy v oblasti Byšicka, Kokořínska a Všetatska. Na jednu jízdenku bude možné jezdit autobusy i vlaky v rámci zaintegrovaných oblastí Středočeského kraje, ale také například pražskou MHD. Díky Tarifu PID cestující ušetří zejména při pravidelném dojíždění. Na linkách PID lze v rámci pásmové i časové platnosti libovolně přestupovat mezi jednotlivými linkami různých dopravců.

Integrace na Byšicku přináší kvalitnější i častější dopravní spojení, vznikají nová přímá propojení jednotlivých regionů Středočeského kraje, a to i o víkendech (například mezi Mladou Boleslaví, Mělníkem, Roudnicí nad Labem, Slaným či Kladnem). Jízdní řády autobusů jsou lépe koordinovány s vlaky i mezi sebou navzájem, zároveň jsou intervaly zpravidelněny a přizpůsobeny aktuálním potřebám. Pro větší přehlednost pro náhodné i pravidelné cestující bylo výrazně zjednodušeno vedení linek. Jízdní řády byly připravovány ve spolupráci s dopravci, kteří provoz nových či prodloužených linek zajišťují.

Prodloužení páteřní linky 467 Roudnice nad Labem – Mělník – Mladá Boleslav

Prodloužená linka 467 nově propojuje přímo významná středočeská města Mladou Boleslav a Mělník a významné regionální centrum v Ústeckém kraji – Roudnici nad Labem. Spoje jsou koordinovány tak, že v Mladé Boleslavi navazují na začátky a konce směn v automobilce Škoda a v Mělnickém Vtelně navazují na linku 668 ve směru z/do Mšena. Stávající návaznosti v Mělníku na rychlíky ve směru z/do Kolína a v Roudnici nad Labem na linku DÚK 684 ve směru z/do Litoměřic jsou zachovány. Páteřní linka 467 jezdí nově častěji, a také večer a o víkendech.

Nová linka 668 Všetaty – Mšeno s návazností na vlaky do Prahy

Významně rozšířen bude v pracovní dny i o víkendech provoz autobusů na trase Mšeno – Mělnické Vtelno – Byšice – Všetaty. Nová linka 668 bude ve Všetatech navazovat na vlaky ve směru z/do Prahy, na rychlíky linky R21 nebo osobní vlaky linky S3. Ve směru z Prahy budou autobusy vyčkávat na příjezd případně zpožděného vlaku až 15 minut nad rámec jízdního řádu. Přestupním uzlem bude Mělnické Vtelno s návaznostmi na linku 467 oběma směry, tj. do Mělníka a do Mladé Boleslavi. Zavedeny jsou také zároveň nové přímé spoje Kadlín – Mělník a též přímé spojení Mšeno – Všetaty – Neratovice ranním školním spojem.

Propojení linky Mělník – Kokořín s mělnickou městskou linkou 474

Pro zvýšení efektivity provozu a také na základě požadavku města Mělníka je rozšířena trasa městské linky 474 oběma směry, a to z Chloumku přes Vysokou do Kokořína a z Velkého Borku přes Hostín do Byšic. Obyvatelé zmíněných obcí tak získají přímé spojení do všech důležitých částí města Mělníka, nejen na autobusový terminál. Stávající přehledný taktový provoz městské linky je tak přenesen i do dalších obcí. Rozšířen je také víkendový provoz ve směru Vysoká, Kokořín a Dobřeň. Stávající přímé večerní víkendové spojení s Prahou je zachováno s tím, že spoj linky 474 z Mělníka do Prahy pokračuje jako stávající linka 369.

Významné posílení linky 369 mezi Prahou a Mělníkem o víkendech

V souvislosti s dlouhodobě trvajícími kapacitními problémy na lince 369 mezi Prahou a Mělníkem dojde při příležitosti další etapy integrace Mělnicka k významnému posílení o víkendech zkrácením intervalu z 60 na 30 minut v období od 6 do 20 hodin oběma směry.

Nově zapojená města / obce:

Bezno (TP 6), Byšice (TP 4), Čečelice (TP 4), Dobřeň (TP 6), Hostín (TP 4), Chorušice (TP 5), Jizerní Vtelno (TP 7), Kadlín (TP 6), Kanina (TP 5), Kokořín (TP 5), Liblice (TP 4), Malý Újezd (TP 4), Mělnické Vtelno (TP 5), Mladá Boleslav (TP 7), Mšeno (TP 6), Písková Lhota (část) (TP 7), Stránka (TP 6), Vysoká (TP 5)

Nová linka:

668    Všetaty, Žel. st. – Čečelice – Byšice – Mělnické Vtelno – Chorušice – Kadlín / Mšeno (v provozu celodenně, celotýdenně, v úseku Chorušice – Kadlín pouze vybrané spoje v pracovní dny).

Změněné linky:

369    Praha, Ládví – Mělník, Aut. st. – Štětí, aut. nádr. (zkrácení víkendového intervalu v úseku Praha – Mělník z 60 na 30 minut).

467    Roudnice n. L., aut. nádr. – Mělník, Aut. st. – Byšice – Mělnické Vtelno – Mladá Boleslav, Aut. st. (prodloužení linky o úsek Mělník – Mladá Boleslav, rozšíření provozu v pracovní dny, zavedení večerního a víkendového provozu).

472    Mělník, Aut. st. – Brandýs n. L.-St. Boleslav, Nádraží (zavedení nového páru spojů v pracovní dny).

474    Dobřeň, Střezivojivce / Kokořín, Šemanovice – Kokořín – Vysoká – Mělník, Chloumek – Mělník, Aut. st. – Velký Borek, Skuhrov – Velký Borek – Hostín – Byšice (prodloužení stávající linky na obou koncích, v úsecích Velký Borek, Skuhrov – Byšice a Kokořín – Šemanovice v provozu pouze v pracovní dny).

476    Neratovice, Žel. st. – Kostelec n. L., Nám. – Tišice / Všetaty – Čečelice – Konětopy – Dřísy – Křenek – Ovčáry – Nedomice – Všetaty, Žel. st. (rozšíření o variantu přes Čečelice, Konětopy a Dřísy, nové školní spoje).

Zrušené linky:

220047            (Kladno –) Mělník – Mladá Boleslav (nahrazeno linkou 467).

250013            Mělník – Kokořín – Dobřeň (nahrazeno linkou 474).

250014            Dobřeň – Mělník – Praha (nahrazeno linkami 369 a 474).

250017            Mělník – Mělnické Vtelno – Mšeno (nahrazeno linkami 467 a 668).

250018            Mšeno – Všetaty – Praha (nahrazeno linkami R21 a 668).

250020            Mělník – Hostín – Mělnické Vtelno, Vysoká Libeň (pouze část, nahrazeno linkou 474).

250022            Mělník – Mělnické Vtelno – Mladá Boleslav (nahrazeno linkou 467).

250023            Mělník – Všetaty – Hostín (nahrazeno linkami 472, 474 a 668).

250024            Mělník – Všetaty (nahrazeno linkami 467, 668).

250025            Všetaty – Křenek – Všetaty (nahrazeno linkou 476).

250072            Mělník – Velký Borek – Hostín (nahrazeno linkou 474).

 

Integrace oblasti Velvarsko od 10. 12. 2017

Od 10. prosince 2017 dojde k rozšíření integrace veřejné dopravy také v oblasti Velvarska. Na jednu jízdenku bude možné jezdit autobusy i vlaky v rámci zaintegrovaných oblastí Středočeského kraje, ale také například pražskou MHD. I zde dochází k rozšíření nabídky spojů, zpravidelnění jízdních řádů a zpřehlednění linkového vedení. Zavedeny jsou návaznosti mezi autobusy vlaky ve Velvarech.

Rozšíření provozu linky 617 na trase Kladno – Slaný – Velvary – Nová Ves – Mělník

V rámci integrace Velvarska je rozšířen provoz stávající linky 617, která nově obsluhuje též Osluchov, Chržín, Sazenou, Uhy a Novou Ves, pro zlepšení spojení z/do centra Slaného jede i přes zastávky Šultysova a Palackého. V zastávce Velvary, železniční stanice je u většiny spojů linky 617 možnost přestupu z/na vlaky linky S44 ve směru z/do Kralup nad Vltavou. Vybrané spoje v Mělníku navazují na spoje linky 467 ve/ze směru Mladá Boleslav.

Nová linka 593 Slaný – Hobšovice – Velvary

Spojení obcí Drnov, Žižice, Hobšovice, Skůry, Bratkovice a Nabdín do Velvar i do Slaného zajistí nová linka 593, která má zároveň možnost přestupu na vlaky linky S44 v zastávce Velvary, železniční stanice i na autobusy linky 617 v zastávce Velvary, náměstí. Například z Bratkovic do Slaného a zpět je možno tedy cestovat jak přímo linkou 593, tak s přestupem linkou 617 přes Velvary.

Nově zapojené obce:

Černuc (část) (TP 5), Hobšovice (TP 5), Chržín (TP 4), Nová Ves (TP 4), Sazená (TP 4), Uhy (TP 4)

Nová linka:

593    Slaný, Žel. st. – Slaný, Aut. nádr. – Žižice – Hobšovice I – Černuc, Nabdín – Velvary, žel. st. (v provozu pouze v pracovní dny cca od 4:30 do 19:30).

Změněná linka:

617    Kladno, Aut. nádr. – Smečno – Slaný, Aut. nádr. – Velvary, nám. – Uhy – Chržín – Sazená – Nová Ves – Mělník, Aut. st. (změna trasy, zavedení nových spojů v úseku Slaný – Nová Ves a celotýdenní posílení provozu v celé trase).

Zrušené linky:

220077            Slaný – Drnov – Velvary (nahrazeno linkou 617).

220085            Slaný – Velvary (nahrazeno linkou 593).

220098            Velvary – Nová Ves (nahrazeno linkou 617).

 

Mikulášský čertohráček i jízdy parním vlakem po Praze

Cyklohráček se první prosincový víkend (2. a 3. prosince 2017) opět promění v Čertohráček. Ve vlaku vás přivítá mikulášská družina. Mikuláše, anděla a čerta doplní i tzv. hrajvedoucí, kteří vám během jízdy půjčí různé hry, a každý malý cestující od něj dostane dárek na památku.

Vlak bude vyjíždět z nádraží Praha-Smíchov, a to hned několikrát za den a na různé tratě. Odjezdy z Prahy-Smíchova jsou v sobotu i v neděli v 9:33, 11:14, 13:19 a 14:42. V sobotu vás ještě navíc čeká jízda v 16:09 na nádraží Praha-Krč, která bude zakončená ohňostrojem.

Během tohoto víkendu se můžete svézt i parním vlakem, který pojede z Prahy-Smíchova v 10:30 (na Karlštejn a zpět) a 13:39 (okruh po Praze) a v sobotu navíc, stejně jako Cyklohráček, pojede vlak v 16:30 do Prahy-Krče na ohňostroj.

Na smíchovském nádraží je v rámci akce připraven doprovodný program. V sobotu v časech 11:30–12:00 a 13:45–14:15 si přijďte do odbavovací haly poslechnout zpívání koled dětmi z DDM Prahy 5 a v kulturním sále na Smíchově bude oba dny od 9:00 do 17:00 k vidění modulová železnice MKMŽ Slivenec a DDM Praha 5.

Cena jízdného v Čertohráčku je 100 Kč za jednu sobotní jízdu, 120 Kč za sobotní jízdu s ohňostrojem a 80 Kč za jednu nedělní jízdu. Cena jízdného v parním vlaku činí 200 Kč, 240 Kč a 160 Kč.

Jízdenky je možné od 5. 11. 2017 zakoupit v předprodeji v železničních stanicích Praha-Braník, tel. 725 859 462, e-mail pavlik@zap.cd.cz a Praha Masarykovo nádraží, tel. 972 246 161, e-mail Lemberk@gr.cd.cz.

Při nákupu jízdenky v předprodeji je místenka zdarma.

 

Adventní předvánoční posílení MHD v Praze

Vzhledem k očekávánému nárůstu počtu cestujících v MHD v předvánočním čase bude i letos o adventních víkendech (od soboty 25. 11.) posílen provoz vybraných linek PID.

Víkendy (od 25. listopadu 2017 do 23. prosince 2017)

Metro: Každou adventní sobotu v období od cca 9 do 20 hodin a v neděli v období od cca 14 do 20 hodin bude na linkách A a C zkrácen interval ze 7,5 minuty na 5 minut, na lince B ze 7,5 na 6 minut. V neděli v období od cca 9 do 13 hodin bude na všech linkách zkrácen interval z 10 minut na 7,5 minuty. Při intervalu 5 minut na lince A bude v souvislosti s rekonstrukcí stanice Skalka interval v úseku Strašnická či Skalka (od třetího adventního víkendu) – Depo Hostivař 10 minut.

Tramvaje: Na linky 5, 6 a 11 budou nasazeny dvouvozové soupravy nebo článkové nízkopodlažní vozy.

Autobusy: Na linku 188 budou nasazeny kloubové autobusy. Na lince 119 bude zkrácen interval a její spoje budou navázány na každý spoj metra (linka 119 bude posílena i v pracovní dny).

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena