1. Základní škola Říčany

29. 3. 2018

Anglicky se domluvíme, Lyžařský výcvik, Návštěva Říčanského Muzea

Anglicky se domluvíme

Zeptali jsme se žáků 7. ročníku, jak se jim líbí výuka angličtiny s naší rodilou mluvčí. Bethany, která je u nás ve škole od září a vyučuje v patnácti různých třídách jednu hodinu angličtiny týdně. Doplňuje tak české kolegy převážně výukou výslovnosti, správného přízvuku, rozšiřováním slovní zásoby a konverzací. Na otázku, jestli žákům tato výuka vyhovuje a líbí se jim, odpověděli všichni kladně. Zvláště si žáci považují toho, že mohou slyšet autentickou výslovnost a přízvuk. Jiní pak zmiňují zábavné hry, které procvičují i rozšiřují slovní zásobu.

 Zde je pár konkrétních odpovědí:

 Ondřej - Baví mě hry, ale i celková výuka, takže super.

 Miki - Dává nám lepší výslovnost.

Verča - Myslím, že nám to hodně pomáhá a taky ještě pomůže.

 Kuba - Baví mě dozvědět se něco anglicky.

Stázka - Podle mě je super, že je Bethany tady. Jediný problém je, když nevím, jak něco anglicky říct, tak to je pak složitější.

 Anonym - Myslím, že je super, že mám možnost si povídat s cizincem.

 Milan - Myslím, že je super, že si s námi často povídá, a je to mnohem zábavnější než normální výuka.

 Jana - Dává mi to, že lépe rozumím, když někdo mluví anglicky, a méně se stydím mluvit.

 K.Š. - Jsem ráda, že tady je, učím se lépe porozumět a plynule mluvit, líbila se mi její prezentace o Novém Zélandu

Anonym - Podle mě nám to pomáhá s rozšířením slovní zásoby, taky ve výslovnosti a abychom se angličtiny nebáli. Též, aby se angličtina stala pro nás druhou češtinou.

 Adriana - Líbí se mi rozhovory s ní. Máme díky ní lepší výslovnost.

Maky - Dává mi to naposlouchat si slova a lépe porozumět, naučit se hovořit s někým, kdo nerozumí česky.

 

Skvělá umístění  - anglická olympiáda

Školní kolo anglické olympiády bylo tentokrát napínavé. Jak v 7., tak v 9. ročníku se žáci nejprve účastnili písemné části, skládající se z poslechu a čtení s porozuměním, a následně ústní části, kde popisovali obrázky a předváděli rozhovory. V obou ročnících ale o postup do okresního kola museli bojovat ještě dodatečným rozstřelem, neboť se na druhých a třetích místech zároveň umístili žáci se stejným počtem bodů. Nakonec si postup v 9. ročníku vybojoval Filip Dvořák, který v okresním kole skončil na krásném 2. místě a Nela Kulichová, která se umístila na 4. – 6. místě. Velice gratulujeme též našim sedmákům - Ondřej Sojka obsadil v okresním kole 5. – 6. místo a Sylvie Furstová 18. místo. Při účasti 12 různých škol jsou to krásná umístění, takže velké gratulace!

Jitka Fáberová

 

Lyžařský výcvik

Letos jeli, jako každý rok, žáci sedmých tříd na povinný lyžařský výcvik na Černou horu. Budu jistě mluvit za všechny účastníky, když řeknu, že jsme si to náramně užili nejen na lyžích, ale i na pokojích s kamarády. Všichni jsme se velmi zlepšili v lyžování, někteří se zde dokonce lyžovat teprve naučili, to vše díky našim skvělým učitelům. Pobyt ale pomohl také zlepšit vztahy a komunikaci mezi třídami a spousta z nás má teď jistě mnohem více přátel ze školy.

Ubytování bylo moc pěkné, sjezdovky poměrně blízko, přívětivý personál, výborná strava, na nic si nemůžeme stěžovat  Několik dní jsme sice měli sníženou viditelnost kvůli husté mlze, ale i přesto jsme stále lyžovali a užívali si nádherného výhledu z vrcholu Černé hory. Jeden z posledních dnů jsme jeli slalomový závod, kde se ukázalo, jak moc jsme se zlepšili. Jedno odpoledne jsme lanovkou sjeli do Jánských Lázní, což je nejbližší městečko, kde si každý mohl užít volný program. Po večerech byl program vymyšlený učiteli nebo žáky. O legraci a zábavu nebyla nouze. Po programu pan ředitel vyprávěl zájemcům historky.

Všem moc děkujeme a hlavně učitelům, kteří s námi jeli. Byl to velmi krásný zážitek.

Adriana Voborníková 7. C

 

Návštěva Říčanského Muzea

V pátek 9. března navštívila naše třída 9. A výstavu Příběh peněz v Muzeu Říčany. Čekala na nás velmi milá paní, která si pro nás připravila přednášku o historii počátku platidel až po současnost. Dozvěděli jsme se hodně zajímavých informací nejen o hodnotě různých předmětů a o jejich ocenění, ale třeba i to, že nejstarší originály mincí a platidel jsou staré skoro 2 tisíce let. Když přednáška skončila, rozdělili jsme se do několika skupinek a měli zpracovat zadaný úkol, který zněl: " S daným rozpočtem musíte vystačit na měsíc." A rozpočet, který jsme měli k dispozici, byl 22.000,- Kč.  Dostali jsme krabičku, ve které byla spousta kartiček s danou finanční hodnotou. Ty jsme mohli použít na potraviny, domácnost, dopravu, bydlení a jiné. Rozdali jsme si ještě kalkulačky a fixy a začali počítat. Museli jsme přemýšlet, jak plánovat rodinný rozpočet, jak s ním hospodařit a kolik ušetřit. Když byly všechny skupinky hotové, měli jsme svá řešení prezentovat ostatním a nakonec jsme uvažovali, za co bychom utratili ušetřené finance. Byla to moc zajímavě zaměřená exkurze, program byl zcela nabitý, takže jsme se ani chvíli nenudili. Myslím, že hodně z nás zjistilo mnoho nových informací, které určitě v budoucnu využijeme.

Kateřina Pařízková, 9. A

Prosba o spolupráci

V rámci projektu Říčanské kameny zmizelých, do kterého je naše škola zapojena, chceme poprosit o spolupráci říčanské občany - pamětníky, kteří prožili období druhé světové války v Říčanech a byli by ochotni přispět svou vzpomínkou, případně dobovými fotografiemi,  do mozaiky osudů našich bývalých židovských spoluobčanů, kteří se stali oběťmi holocaustu.

Zejména máme zájem o informace týkající se rodin židovských dětí - bývalých žáků naší školy, kteří v době 2. světové války navštěvovali nynější 1. ZŠ na Masarykově náměstí č. 71 (budova u kostela).

 

 

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena