Gymnázium Říčany - Komenského náměstí

31. 12. 2015

Exkurze na soudní líčení, Čertění sextánů, 18. ročník soutěže „O klobouk kouzelníka Pokustóna“, Zapojili jsme se do Výzvy 56 Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost MŠMT, Den otevřených dveří

Exkurze na soudní líčení

Dne 25.11. 2015 se  třída 4 .A  zúčastnila exkurze na soudní líčení v rámci projektu Soudci do škol, který na naší škole úspěšně probíhá již několik let. V Justičním areálu na Míčánkách v Praze studenti zhlédli soudní líčení, které bylo zakončeno vynesením rozsudku v nepřítomnosti obžalovaného. Poté studenti živě diskutovali s paní soudkyní JUDr. Zemanovou, jež ochotně odpovídala na všechny zvídavé otázky. Především jí patří dík za to, že již několik let umožňuje našim studentům lépe poznat fungování soudního systému v ČR.                                                                                                                                  P.Janovská        

                                       

Čertění sextánů

I v letošním roce nezapomněli sextáni na svoje spolužáky a v pátek 4. 12. navštívili během páté vyučovací hodiny všechny třídy. Čertění předcházely mohutné přípravy a nechyběla ani mikulášská nadílka. Veškeré dění se nafotila sextánka Eva Havlíčková.                                  dř

Foto – E.Havlíčková

 

18. ročník soutěže  „O klobouk kouzelníka Pokustóna“

Dne 4.12.2015 se soutěžící Ema Dorňáková, Sofie Kolací, Kateřina Pokorná a Anna Ruszová ze sekundy a Natálie Vaňková a Josefína Vojtěchová z tercie ve finále 18. ročníku soutěže  „O klobouk kouzelníka Pokustóna“ konané a pořádané Gymnáziem Písnická 760, Praha 4, umístili ve velké konkurenci základních a středních škol z různých koutů České republiky následovně: 10. místo -  Ema Dorňáková a Anna Ruszová: pokus „Indikátor červeného zelí“ -   111 bodů;  11. místo  -  Sofie Kolací a Kateřina Pokorná:  pokus „Tlak 3 x jinak“ - 109 bodů; 21.  místo  -  Natálie Vaňková a Josefína Vojtěchová:  pokus „Sloní zubní pasta, rozklad Coca coly“ -  102 bodů.

Cílem soutěže bylo porovnání získaných vědomostí a dovedností žáků zábavnou formou. Přínosem by mělo být zvýšení zájmu o přírodní vědy, rozšíření a aplikace vědomostí, navázání kontaktů a rozvoj organizačních schopností.

Žák (nebo žáci) měli za úkol připravit si pokus s jednoduchými pomůckami na jakékoli téma fyziky (mechanika, optika, apod.) či chemie. Pokus museli doprovodit slovním komentářem.

Celkem se finále účastnilo 31 skupinNejmenší počet získaných bodů byl 75 a nejvyšší 128.

Všem soutěžícím blahopřejeme!                                                                                  P.Hromas

 

 

 

 

Zapojili jsme se do Výzvy 56 Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost MŠMT

 

Na jaře tohoto roku se naše škola přihlásila k Výzvě 56 Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost MŠMT, která umožňovala jednotlivým školám získat dotace na jazykové pobyty žáků a učitelů. Tři vyučující cizích jazyků se díky tomu zúčastnily jazykových kurzů v zahraničí, realizovaly se dva zahraniční zájezdy pro studenty se zaměřením na zdokonalení praktických znalostí  žáků v cizím jazyce a v  části Čtenářských dílen mohla škola opatřit pro výuku elektronické čtečky a doplnit potřebné knižní tituly do školní knihovny.                                                                                                                                                      I.Zarachovská

 

Jazykové pobyty pro učitele

Naše škola, Gymnázium, Říčany, vyslala na jazykové pobyty pro učitele tři vyučující. Dvě vyučující angličtiny zamířily do Irska a jedna z vyučujících němčiny do německého Hamburgu.

Kurz, kterého jsem se zúčastnila v irském městě Galway, mě rozhodně nezklamal. Vyučování probíhalo v mezinárodní jazykové škole, v malých skupinkách a velmi přátelské atmosféře. Spolužáky tvořili studenti angličtiny různého věku z celého světa. Kromě výuky probíhala i řada dalších aktivit organizovaných jazykovou školou, které nám umožnily seznámit se i s historií a kulturou dané země. Já osobně považuji celý pobyt za velmi přínosný nejen z hlediska zlepšení jazykových dovedností, ale především i možností výměny zkušeností s učiteli z jiných zemí a srovnáváním metod výuky jazyků u nás a v zahraničí.

Bylo by jistě dobré, kdyby podobné projekty připravilo ministerstvo i budoucnu. Jak jsem mohla při rozhovorech s  kolegy z jiných a nejen evropských zemí zjistit, pro řadu zemí je výuka cizích jazyků jednou z priorit vzdělávání a ne každý učitel si může dovolit financovat podobný kurz ze svých prostředků.                                                                                                                                                                                                                            J. Stiborová

 

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena