Po úvodních schůzkách a workshopech na téma, jak zachytit vyprávění pamětníků na diktafon, jak se na setkání připravit a na co se „svého“ pamětníka ptát, se žákovské týmy pustily do samotného natáčení. Ze čtyř základních škol (z Říčan a ze Strančic) nakonec vykrystalizovalo devět týmů složených ze žáků 8. a 9. ročníku. Vzdělávací projekt Příběhy našich sousedů neziskové organizace Post Bellum se na Říčansku realizuje v rámci implementačních aktivit projektu ORP Říčany – Místní akční plány rozvoje vzdělávání II, reg. číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_047/0008643. Každý ze žákovských týmů má za úkol natočit životní příběh pamětníka událostí 20. století ze svého okolí, digitalizovat fotografie, prozkoumat archivy a nakonec vytvořit rozhlasovou, televizní nebo psanou reportáž či dokument. Mezi dotazovanými pamětníky máme dnešní obyvatele Říčan, Pacova, Uhříněvsi, Chotouně, Strančic a Mnichovic – osud je však často zavál i do jiných koutů naší země. Děti se i skrze jejich vyprávění dozvědí, co se u nás dělo od dob před druhou světovou válkou až po listopad 1989. Někteří žáci měli nedávno možnost mluvit na veřejnosti o tom, jak důležité je předávat svědectví o minulosti. To když se zapojili do sbírky ke Dni válečných veteránů (11. 11.) a v říčanských ulicích vysvětlovali význam portálu Paměť národa. Možná jste se s nimi potkali…
Linda Kůstková, hlavní manažerka MAP II a koordinátorka implementačních aktivit
Renata Skalošová, místní koordinátorka projektu Příběhy našich sousedů
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena