ZÁKLADNÍ ŠKOLA u ŘÍČANSKÉHO LESA aneb PODZIMNÍ ZPRÁVY OD LESA

27. 11. 2014

Dráček Hasík našel parťáky na ZŠ u Říčanského lesa

Oheň je dobrý sluha, ale zlý pán. A osobní setkání s těmi, kteří s ohněm každodenně bojují, je vždy velkým zážitkem. Se stejnými pocity prožívali toto setkání i žáci 2. tříd ZŠ u Říčanského lesa. V průběhu měsíce listopadu je několikrát navštívili hasiči ze HZS Říčany, aby jim v rámci preventivního programu z oblasti požární ochrany a ochrany obyvatelstva představili svého dračího kamaráda Hasíka.

Děti se přímo ve výuce zábavnou a hravou formou dozvěděly, jak se chovat v případě požáru a v dalších situacích ohrožujících jejich život. Naučily se, jak si správně a bez ostychu přivolat pomoc, dozvěděly se, co znamená zvuk sirény a jak jej rozpoznat, nebo jak správně otevřít dveře, za kterými by mohlo hořet. Výklad odborníků byl doplněn mnoha ukázkami a nejednou hrou, díky kterým se děti opravdu nenudily. Na závěr si žáci prohlédli zásahový oblek a vyzkoušeli si komunikaci přes masku s dýchacím zařízením. Naši druháci byli opravdu skvělými posluchači a vědomosti hasičů doslova hltali po doušcích. Odměnou jim pak byla návštěva říčanské hasičské zbrojnice. O tomto zážitku vám povíme zase příště.

Velké poděkování patří našim „hasíkovským“ lektorům – Jitce Pickové a jejímu kolegovi Tomášovi za nevšední zážitky, jejich nadšení a především čas, který nám všem věnovali.

Žáci a třídní učitelky 2. ročníků 
ZŠ u Říčanského lesa

 

Rodilá mluvčí v hodinách němčiny

Naše škola získala v rámci projektu „Cizí jazyky pro život“ na celý příští školní rok rodilou mluvčí do výuky německého jazyka. Kamila Gasiorek je z německého Düsseldorfu. V květnu 2014 úspěšně složila státní zkoušku v oboru germanistika a zeměpis pro 3. stupeň (gymnázia) na fakultě učitelství univerzity v Marburgu (Philipps-Universiteat Marburg) a od 1. listopadu 2014 u nás působí jako asistentka cizího jazyka, tedy němčiny.

Tento projekt běží pod záštitou Národního institutu pro další vzdělávání ve spolupráci s německými partnery, časopisem Freundschaft, Goethe Institutem Praha a Österreich Institutem Brno. Primárním cílem projektu je zapojit rodilé mluvčí do výuky cizích jazyků a zároveň do života základních škol po celé ČR (mimo Prahu) a zlepšit vztah k němčině, kterou mnohé školy nabízí jako druhý cizí jazyk. Součástí projektu je i zapojení metody CLIL do výuky na českých školách. Metoda CLIL („content and language integrated learning“) je vyučovací metoda založená na výuce školního předmětu prostřednictvím cizího jazyka, takže si žák osvojuje znalosti a dovednosti v obou předmětech současně. Rodilí mluvčí by se měli co nejvíce sžít se životem školy, navázat intenzivní neformální vztahy v rámci volnočasových aktivit, dobře poznat žáky a pracovníky školy, být přínosem pro školu i širší okolí.

Kamila je přítomna nejen v hodinách němčiny, ale nabízí na naší škole i doučovací a konverzační kroužek pro všechny čtyři ročníky druhého stupně, a jak sama říká: „Tento projekt pro mě znamená nejen výbornou příležitost a možnost poznat český systém školství, ale také výzvu – nadchnout žáky pro můj rodný jazyk. Na následující měsíce a celý rok se velmi těším a doufám zároveň, že svým působením ZŠ u Říčanského lesa obohatím.“

 

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena