„Zpracuj si svůj kámen“, Adaptační kurz má pokračování, Angličtina při vaření, Okresní kolo ve stolním tenise
„Zpracuj si svůj kámen“
Během studia na naší škole se žáci v osmých ročnících setkají s geologií. Zjistí, jaký je rozdíl mezi minerály a horninami. Jednotlivé vzorky hornin a minerálů si nejen prohlédnou, ale i „osahají“. Praktické poznávání vzorků je nedílnou součástí výuky. Aby vše nebylo pouze teoretickou „zábavou“, je každoroční součástí přírodopisu exkurze, na niž navazuje projekt „Zpracuj si svůj kámen“. Žáci v podzimních, popř. jarních měsících vyrážejí do Podkrkonoší, do oblasti ještědsko-kozákovského hřbetu. Lokalita je geologicky významná a zajímavá. Žáci pracují ve skupinkách, musejí spolupracovat a akceptovat své role v dané skupině. Nasbírají vzorky, které si poté ve školní dílně opracují. O celé této akci píšou ročníkovou práci, která je nedílnou součástí závěrečného hodnocení. Jedná se o projekt, který má za úkol motivovat žáky k zájmu o neživou přírodu, ukázat krásu hornin a minerálů. Projekt prohlubuje manuální zručnost žáků a vede k vytrvalosti při práci. A nejen to. Žáci musí spolu komunikovat, domlouvat se, spolehnout se jeden na druhého atd. Odevzdaná ročníková práce a vlastnoručně nasbíraný a opracovaný vzorek achátu je výsledkem celého projektu.
Adaptační kurz má pokračování
V září jsme jeli na Želivku na adaptační kurz a hned jsme si ho zamilovali. Naše třída si totiž vybrala nejlepšího instruktora – Tomáše. Užili jsme si spoustu zážitků (např. flusačky, paintball, lanový park), a proto nám bylo moc líto se po čtyřech dnech s instruktory rozloučit.
V půlce října však přišlo nečekané překvapení. Jednoho dopoledne sedíme jako vždy ve školních lavicích a posloucháme vyprávění o glóbusu, když tu náhle se ve dveřích objeví… náš instruktor Tomáš. Hned jsme se všichni probudili z polospánku, zvedli hlavy a s úsměvy ho vítali. Na tento okamžik nikdy nezapomeneme.
Tomáš nám do třídy přinesl na památku kytičku, abychom na něj měli vzpomínku. Zůstal i na poslední hodinu, a protože jsme psali testík na slovíčka, diktoval nám ho místo paní učitelky on. Společně jsme zavzpomínali u promítání fotek a nakonec nás odvedl do šatny.
Andy, Eliška a Dani, 6. B
Angličtina při vaření
Letošní školní rok máme tandemovou výuku s rodilým mluvčím i při pracovních činnostech – tedy konkrétně při vaření. Tady se můžeme angličtinu učit bez učebnice, zato s názornými pomůckami. Bethany s žáky diskutuje o činnostech, které právě dělají (krájení, sypání, loupání…), o předmětech, které používají (nůž, prkénko, hrnec…), nebo o tom, co vidí kolem sebe (lednice, sporák, dřez…). Děti se učí poprosit Bethany o pomoc při práci nebo jí zdvořile nabídnout to, co uvařily. Ti, kteří mají problémy v hodinách angličtiny při testech, se zde v kuchyňce s Bethany při takto neformální komunikaci domluví velmi dobře.
V některých třídách nás už Bethany seznámila s recepty z USA, podle kterých jsme si zkusili jejich jídla připravit. Některé děti tak poprvé ochutnaly arašídovou pomazánku, kterou dosud neznaly. Ti, co ji znali, se dozvěděli nové možnosti použití této pomazánky – třeba na ovocné pochoutky. Jablkové, banánové nebo hruškové jednohubky byly báječné!
Jitka Fáberová
Okresní kolo ve stolním tenise
Dne 18. října proběhlo v Čelákovicích okresní kolo družstev ve stolním tenise. Naše škola dosáhla ve všech obsazených kategoriích na stupně vítězů. V kategorii starších dívek jsme získali 2. místo. I starší chlapci v silné konkurenci dosáhli na výbornou 2. příčku. V kategorii mladších chlapců jsme obsadili 3. místo.
Děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy a města Říčany.
Z. Čásenská
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena