Dopravu v Říčanech je nutno řešit komplexně

4. 7. 2022

Úvodem je zapotřebí poděkovat radnici za přílohu Kurýru o dopravě, kde se pokouší shrnout informace o různých formách dopravy v Říčanech. Až na pár nepřesností se dá materiál použít pro základní orientaci v problematice.

Doprava je pro naše město jednou z klíčových problematik, a proto je velká škoda, že tu posledních osm let prakticky nefunguje dopravní komise, která dříve za mého působení v Radě města měla kvalitní složení i výstupy. A to nemluvím jen o zpackaném projektu parkování, nebo zjednosměrnění Jizerské, ale třeba i o dopravním značení a úpravách na hlavních či místních komunikacích.

Klíčem ke zlepšení dopravy v Říčanech je řešení dopravy jako celku. Tedy individuální i hromadné, její provázanosti a komplexnosti. Pro výrazné zlepšení situace v našem regionu je vybudování obchvatů obcí nutností. Naše město se tomu dlouho bránilo a z materiálu vlastně není jasné, jaké řešení preferuje a nabízí. Každopádně protichůdné připomínky budou mít za důsledek jediné – bude trvat dlouho a možná se ani nepodaří je vybudovat.

Proto jsem rád, že se nám výrazně přiblížila realizace toho nejdůležitějšího obchvatu v našem okolí - stavba 511 Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi. Poslední avizovaný červnový termín vydání pravomocného územního rozhodnutí pro tento klíčový obchvat v našem okolí je skutečností a pevně věřím, že se po něm nejpozději do pěti let projedeme.

To nás asi nečeká u dalších obchvatů, jako např. u Tehovské spojky. Ta patří mezi stavby, které se také již mohly stavět, kdyby měly podporu třeba i našeho města. Jako místopředseda krajského dopravního výboru jsem tuto dvě desítky let starou vizi před osmi lety oprášil, ale bohužel příprava se i díky zdrženlivému přístupu našeho města příliš neposunula.

Vybudování obchvatů je důležitou podmínkou zásadního zlepšení dopravní situace u nás. Tou další je maximální integrace a chytrá hromadná doprava, která umožní vhodnou alternativu všem, kteří se potřebují dostat pohodlně do práce, do školy, nebo kamkoliv jinam. Její součástí má být i konvenční trať, která se však Říčanům podle posledních studií spíše vyhne, ale zase nabídne vhodnou alternativu v našem regionu, což pro celkovou situaci bude dobře. Bohužel horizont výstavby této trati je mnohem delší než výstavba obchvatu.

Miloslav Šmolík Krajský a říčanský zastupitel (ODS – SPOLU)

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena