Gymnázium Říčany

4. 4. 2021

PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO
ŠKolní ROK 2021/2022

S ohledem na nařízení ohledně epidemické situace nově dochází k posunu termínu konání jednotných přijímacích zkoušek ke vzdělávání v maturitních oborech.

 

TERMÍNY pro jednotné přijímací zkoušky

řádné termíny pro čtyřletý obor vzdělávání:  

3. 5. 2021 a 4. 5. 2021

řádné termíny pro osmiletý obor vzdělávání:

5. 5. 2021 a 6. 5. 2021

 

Kritéria přijímacího řízení a další informace naleznete na stránkách školy v sekci „Uchazeči“.

ředitelka školy

 

Úspěchy našich studentůsoutěžích

Velmi pěkných výsledků dosáhli naši žáci v okresním kole olympiády z dějepisu. V kategorii ZŠ obsadila žákyně tercie D. Malá 2. místo, v kategorii SŠ septimán J. Rýc 1. místo a A. Hemelík z C4 2. místo. Úspěšní jsme byli i v okresním kole olympiády v českém jazyce, ve kterém v kategorii ZŠ žákyně kvarty M. Teclová obsadila 1. místo a D. Smíšková 3. místo. V kategorii SŠ získaly sextánky K. Palečková 2. místo a E. Hrubošová 5. místo. V okresním kole olympiády v zeměpisu v kategorii pro ZŠ vybojovali sekundáni M. Kundrát  1. místo a J. Parobek 5. místo, kvartánka K. Míšková 3. místo. V kategorii pro SŠ získal
S. Macura z oktávy 3. místo. Hezkého umístění dosáhli žáci sekundy v okresním kole olympiády v anglickém jazyce. V kategorii IB I. Khanzhyieva získala 1. místo a M. Kundrát 2. místo. Blahopřejeme a děkujeme za příkladnou reprezentaci školy!     

 dř      

  

Hra s textem a se jmény osobností

Po sociálních sítích či mailech kolují tisíce oběžných textů a obrázků, které mají jediný cíl, pobavit. V poslední době ke mně dorazil jeden, který mě jako češtinářku zaujal a inspiroval. Autor si takto pohrával se jmény osobností:

Všichni pili, jen František Nepil.

Všichni ryli, jen Bohumil Hrabal.

Všichni použili kleště, jen Zdeněk Svěrák.

Všichni měli oštěpy dřevěné, jen Jan Železný.

Všichni jsou opálení, jen Petr Spálený.

Všichni sbírali lipový květ, jen Karel Heřmánek.

 

A tak jsem text předložila třetímu ročníku čtyřletého studia, ať zkusí pokračovat. 

 

A ejhle, pokračovali:

Všichni sledovali duhu, jen doktor Mráček.

Každý přinesl luk, jen Karel Šíp.

Všichni měli odvahu, jen Jiří Strach.

Všichni byli pohostinní, jen Vítězslav Nezval.

Kdekdo je kominík, jen Jan Zahradníček.

Všichni byli opálení, jen Karolína Světlá.

Všichni byli veselí, jen Jan Neruda.

Všichni dostali barevná vajíčka, jen Lucie Bílá. 

Všichni chtěli být první, jen Karel Čtvrtý.

Všichni měli kartu, jen Johny Cash.

Já si dal Jacka Danielse a Jiří Wolkera.

Všichni jsme byli spolu, jen Marek Ztracený.

 

Terezka Znamenáčková se vyznamenala nápaditostí:

Svým závazkům Pavel Dostál.

Na silném provazu uvázal Radim Uzel.

K výrobě hudebního nástroje použil Pavel Palisandr a Marek Eben.

Žáček Jiří až vyroste, chce být spisovatel.

Petr snědl libovou šunku, Michal Tučný salám.

Tereza má ráda vosí hnízda a Adina Mandlová srdíčka.

Nechtěla se učit, a tak ji k tomu Miroslav Donutil.

Babička se divila: “Tomáš Holý pupek.”

Všichni zpívali tenor, jen Eduard Bass.

Tamty stromy Jan Skácel.

 

…a došlo i na jména některých vyučujících:

K výztuži kompozitů použila Jana Uhlíková vlákna.

Koupila jsem si housku a Tomáš Karásek.

Honza byl paličatý a Zuzana Pokorná.                                  

                                        Ivana Remková, vyučující ČJL

 

 

Netradiční výuka matematiky
– Origami a mnohoúhelníky

I matematika může být velmi zábavná. O tom se nedávno přesvědčili sekundáni. K výkladu teorie o mnohoúhelnících bylo využito skládání origami. Při následném rozloženém papíru žáci hledali vzniklé mnohoúhelníky. Žáci prokázali značnou míru tvořivosti, vynalézavosti i zručnosti a bylo zřejmé, že si i snadno osvojili znalosti o mnohoúhelnících.                

                                Marcela Beránková, vyučující MAT

 

Výuka španělštiny
na našem gymnázium

Dnes mám to štěstí představit vám průběh našich distančních hodin španělštiny. Ačkoliv je těžké hledat motivaci během výuky, při které vidíte pouze placaté tváře na obrazovce, se spolužáky jsme se shodli, že na hodiny španělštiny se vždycky těšíme a to převážně díky naší skvělé profesorce. Ano, stále se občas obracíme k učebnici a probíráme jí určenou látku, avšak otevřely se nám i jiné možnosti. Sledujeme a následně si povídáme o různých španělských filmech, stejně tak o písničkách španělských hudebníků, což, věřte mi, je mnohem zajímavější a dle mého i přínosnější než nespočet gramatických cvičení. Nedávno jsme dokončili unikátní úkol, který zpočátku působil jako výzva, avšak nakonec jsme do něj všichni dali, co jsme mohli, a úsilí se vyplatilo. Měli jsme vytvořit video o přípravě nějakého pokrmu. Když jsme se na ně po dokončení dívali, sbíhaly se mi sliny. Od slaných jídel jako španělské tapas po sladké zákusky tarta de tres leches a známou španělskou pochoutku churros, všechno vypadalo výborně. Je příjemné si uvědomit, že i tato zvláštní nejistá doba nám může přinést zajímavé možnosti.

Alžběta Repiská, V7

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena