Informace PID pro březen

18. 2. 2014

Výstavba vlakové zastávky v Podbabě omezí provoz vlaků

Z důvodu pokračující modernizace železniční trati v úseku Praha-Bubeneč – Roztoky u Prahy dojde postupně od 19. 2. 2014 do 18. 5. 2014 k omezení provozu vlaků na linkách S4, S41 a R4 v úseku Praha – Kralupy nad Vltavou. Modernizací trati dojde ke zvýšení rychlosti vlaků v úseku Praha-Bubeneč – Roztoky u Prahy a také bude vybudována nová železniční zastávka Praha-Podbaba.

Městská linka S41

Z důvodu omezení propustnosti trati bude od 19. 2. 2014 do 18. 5. 2014 zcela zastaven provoz linky S41 v pracovní dny (Roztoky u Prahy – Praha-Libeň). O víkendech bude linka S41 provozována pouze v úseku Praha-Holešovice – Praha-Hostivař. Náhradou budou od 1. 3. 2014 v období cca od 7 do 21 hodin zastavovat všechny stávající rychlíky R4 vedené do/z stanice Praha hlavní nádraží ve stanici Roztoky u Prahy.

Zastávkové vlaky S4

Od 1. 3. 2014 do 18. 5. 2014 dojde k časovým posunům zastávkových vlaků S4 zpravidla o 30 minut a také k omezení ve špičkách pracovních dnů především v méně využívaných směrech. Vybrané zastávkové vlaky S4 budou nahrazeny novými spěšnými vlaky linky R4 (viz dále).

Rychlíky R4

Od 1. 3. 2014 do 18. 5. 2014 budou v období cca od 7 do 21 hodin všechny stávající rychlíky R4 zastavovat ve stanici Roztoky u Prahy. Zavádí se nové spěšné vlaky linky R4 z Masarykovo nádraží (převážně v pracovní dny) nebo z Hlavního nádraží (převážně víkendy), které zastavují pouze ve vybraných stanicích (zpravidla Praha-Holešovice (zast.), Roztoky u Prahy a Libčice nad Vltavou). Z Kralup nad Vltavou pak většinou pokračují jako linka S4 do Hněvic a Ústí nad Labem. Interval linky R4 je zkrácen na polovinu, tj. 60 minut, a kompenzuje tak naopak nutné prodloužení intervalu na lince S4.

Vlakové výluky při modernizaci trati Praha – Úvaly

V listopadu loňského roku byla na železniční trati v úseku Praha-Běchovice – Úvaly zahájena rozsáhlá modernizace. Po jejím dokončení bude možné zvýšit traťovou rychlost až na 160 km/h. Bude použit nový typ konstrukce kolejového svršku s pružným upevněním, díky čemuž cestující jistě ocení citelně klidnější jízdu vlaků. Občané, bydlící v okolí trati, budou méně obtěžováni hlukem vznikajícím od železniční dopravy.

V železniční stanici Úvaly a na zastávce Praha-Klánovice budou vybudována nová nástupiště, která umožní bezbariérový nástup do nízkopodlažních vozů. Na zastávce v Klánovicích se postaví také nový podchod pro cestující. V Úvalech bude zrušen stávající nevyhovující podchod u železničního přejezdu, který nahradí nový podchod, přímo navazující na budoucí 1. nástupiště pro vlaky ve směru Kolín. Instalováno bude nové zabezpečovací zařízení, což přinese zvýšení bezpečnosti a plynulosti drážní dopravy.

V současné době na trati probíhají přípravné práce nezbytné pro zahájení modernizace. V důsledku toho jsou v některé dny vyloučeny jednotlivé traťové koleje. Na zastávce Praha-Klánovice byla proto zřízena provizorní nástupiště u prostřední koleje tak, aby byl i při výlukách možný alespoň dvoukolejný provoz a nebylo nutné odříkat některé osobní vlaky. Provizorní nástupiště jsou umístěna západněji oproti stávajícím nástupištím tak, aby jejich poloha nebyla při dalších stavebních postupech v kolizi s výstavbou nových nástupišť.

Hlavní stavební práce v úseku Praha-Běchovice – Úvaly proběhnou během letošního a příštího roku. Jejich rozsah a charakter však předurčuje nemalé dopady do plynulosti železniční osobní dopravy, ale i na okolí stavby. Cestující i občany, kterých se rekonstrukce dotkne, prosíme proto o trpělivost a shovívavost. Všechny zainteresované firmy a organizace se budou v rámci možností snažit, aby negativních dopadů bylo co nejméně.

Připravovaná omezení provozu v nejbližším období

(Upozornění: Z technologických důvodů na straně stavby může v případě krajní nutnosti dojít k úpravě termínů konání jednotlivých výluk.)

1) 20. 2. – 5. 3. a 17. 3. – 16. 4. 2014

Mimo provoz bude vždy jedna kolej ze tří traťových kolejí, proto budou vlaky zastavovat v Úvalech, Klánovicích a Běchovicích v jednom či ve druhém směru u provizorního nástupiště. Provoz osobních vlaků však bude zachován dle platného jízdního řádu v plném rozsahu. V souvislosti s prodloužením pěší vzdálenosti mezi provizorním nástupištěm a autobusovými zastávkami v Klánovicích dojde k časovým úpravám jízdních řádů autobusových linek 251, 260, 262, 391 (a od 17. 3. také linky 261), aby byla pro cestující zajištěna větší časová rezerva na přestup.

Z důvodu přerušení provozu v nočním období bude od 8. 4. 2014 půlnoční vlak linky S1 z Prahy hl. n. (odj. 0:14) nahrazen v úseku Praha hl. n. – Český Brod náhradní autobusovou dopravou. V návaznosti na to budou upraveny i jízdní řády navazujících autobusových linek. Sledujte, prosím, vývěsky ve stanicích, popř. internetové stránky www.cd.cz/omezeniprovozuwww.ropid.cz.

2) 17. – 21. 4. 2014 (Velikonoce)

Provoz mezi stanicemi Praha-Běchovice a Úvaly bude z důvodu výstavby provizorních přemostění v místech nového podchodu v Klánovicích a u dalších mostních objektů veden pouze po jedné koleji, proto dojde k výraznějšímu omezení provozu vlaků S1 a S7. Vlaky linky S7 nebudou v provozu ve dnech 17. a 18. dubna 2014 v úseku Praha-Běchovice – Úvaly. Vlaky linky S1 pojedou v upravených časových polohách. Také vlaky linky S7 pojedou v úseku Praha hl. n. – Praha-Běchovice v upravených časových polohách a pravděpodobně nebude zajištěna průjezdnost ve/ze směru Praha-Smíchov. Sledujte proto vývěsky ve stanicích, popř. internetové stránky www.cd.cz/omezeniprovozu a www.ropid.cz. Všechny vlaky v obou směrech budou v Klánovicích zastavovat u nástupiště směr Praha. Posunutým odjezdům a příjezdům vlaků budou přizpůsobeny i návazné autobusové linky PID.

3) 22. 4. – 9. 6. 2014

Mimo provoz bude opět vždy jedna traťová kolej ze tří, vlaky budou zastavovat v Klánovicích v jednom směru (většinou ve směru Kolín) u provizorního nástupiště. Provoz osobních vlaků bude zachován podle platného jízdního řádu. Podobně jako v předchozích etapách budou delším přestupním vzdálenostem přizpůsobeny jízdní řády návazných autobusových linek PID v Klánovicích. Půlnoční vlak linky S1 z Prahy bude i nadále nahrazen náhradní autobusovou dopravou.

Další omezení provozu se předběžně chystají na období letních prázdnin a podzimu, kdy bude nutné dokončit výstavbu nového podchodu a demolici starého v Klánovicích a rekonstruovat se bude kolejiště a nástupiště ve stanici Úvaly i viadukt přes údolí Výmoly. Největší omezení provozu se předpokládají ve dnech 23. – 29. 8. 2014, kdy bude mezi stanicemi Praha-Běchovice – Úvaly v provozu opět pouze jedna traťová kolej. Z toho důvodu dojde (obdobně jako při velikonoční výluce) k významným úpravám jízdního řádu osobních vlaků linky S1 a vlaky linky S7 pravděpodobně nebudou v úseku Praha-Běchovice – Úvaly v provozu. Podrobnější informace budou zveřejněny po upřesnění konkrétních dopravních opatření.

Využití provizorních nástupišť na zastávce Praha-Klánovice

-          směr Praha: 20. 2 – 25. 2., 17. 3. – 7. 4. 2014 a dále při dalších etapách v létě a na podzim

-          směr Úvaly: 27. 2. – 4. 3., 8. 4. – 16. 4. a 22. 4. – 9. 6. 2014

Úprava jízdních řádů návazných autobusových linek PID:

Ve dnech, kdy budou osobní vlaky využívat provizorní nástupiště ve směru do Prahy, budou posunuty časové polohy příjezdů návazných autobusů do Klánovic. Pokud bude v provozu provizorní nástupiště ve směru z Prahy, budou upraveny časy odjezdů návazných autobusových linek pro dostatečný přestup. Termíny změn jízdních řádů budou odpovídat jednotlivým etapám výluk. Úpravy se dotknou autobusových linek č. 251, 260, 261, 262 a 391.

Nové trasy linek 160 a 359 v oblasti Roztok a Suchdola

Na základě dlouhodobého požadavku obce Únětice na propojení s železniční stanicí Roztoky u Prahy z důvodu zajištění návazností na vlakové linky S, a také na základě požadavku města Roztoky o přímé spojení s městskou částí Praha-Suchdol, dochází od 2. března 2014 k trvalé změně trasy, zastávek a spojů na linkách PID č. 160 a 359.

Linka 160 bude prodloužena z Lysolají do Výhledů po původní trase linky 359 přes Štěpnici a Starý Suchdol. Zároveň bude zkrácen interval v pracovní dny dopoledne a odpoledne a na téměř všechny spoje linky budou nasazeny nízkokapacitní midibusy.

Linka 359 pojede v nové trase mezi Suchdolem, Úněticemi a Roztoky u Prahy, kde zajistí přímou vazbu na železnici. V Roztokách bude také zřízeno několik nových zastávek. Linka bude v provozu v pracovní dny cca mezi 6:30 a 22:00 v intervalech 30–60 minut ve špičkách a 60–120 minut mimo špičky.

Z důvodu výlukových prací na trati Praha – Kralupy jsou dočasně upraveny časové polohy spojů linky 359 včetně návazností na vlaky.

Nové trasy autobusových linek

160    Dejvická – Podbaba – Lysolaje – Sídlištní – Kamýcká – Budovec – K Drsnici – Suchdol – Zemědělská univerzita – K Horoměřicům – Výhledy

          (v úseku Lysolaje – Výhledy pojede pouze část spojů v pracovní dny)

359    Suchdol – Zemědělská univerzita – Únětice, Na Parcelách – Roztoky, rozc. Žalov – Roztoky, Solníky – Roztoky, Tyršovo náměstí – Roztoky, nádraží – Roztoky, Bělina

Nové zastávky pro linku 359 v Roztokách

Roztoky, Masarykova (zastávka v severní části Roztok)

Roztoky, Solníky (zastávka v severní části Roztok)

Roztoky, Bělina (nová konečná zastávka jižně od vlakového nádraží)

Trvalé změny PID od 2. 3. 2014

K celostátnímu termínu změn jízdních řádů v neděli 2. března 2014 dochází k některým trvalým změnám především příměstských autobusových linek PID. Nejvýznamnější změnou je úprava tras linek 160 a 359 v oblasti Suchdola a Roztok u Prahy, kde také vzniká několik nových zastávek. Zároveň je na některých příměstských linkách rozšířen provoz nízkopodlažních vozidel. Vybrané tramvajové zastávky v Praze jsou nově na znamení.

Změny na jednotlivých linkách PID

160    Prodloužení do trasy Dejvická – Lysolaje – Suchdol – Výhledy (náhrada za zkrácenou linku 359); posílení provozu v pracovní dny vloženými spoji v úseku Dejvická – Lysolaje.

318    Prodloužení 3 spojů v pracovní dny o úsek Jíloviště – Řitka.

335    Rozšíření provozu celotýdenně do zastávek Sulice a Sulice, Nechánice (zajíždět sem bude více spojů).

359    Změna trasy: Suchdol – Zemědělská univerzita – Únětice – Roztoky, Solníky – Roztoky, nádraží – Roztoky, Bělina (nová obsluha vzdálenějších částí Roztok, nové zastávky, přestupní návaznost s vlaky v Roztokách, úsek Dejvická – Lysolaje – Suchdol nahrazen posílením a prodloužením linky 160).

361    Do zastávky Korkyně, Křížov zajíždí nově i jeden spoj ve směru z Nového Knína v pracovní dny odpoledne.

422    Prodloužení posledního spoje v pracovní dny večer z Českého Brodu až do Kouřimi.

471    Zrušení zajíždění dvou spojů v pracovní dny ke Spolaně.

Dále budou na linkách 350, 370 a 373 zavedeny garantované nízkopodlažní spoje.

Změny zastávek

Jíloviště, U Mostu         Nová zastávka obousměrně pro linky 318, 449 (na znamení).

Roztoky, Masarykova   Nová zastávka obousměrně pro linku 359 (stálá).

Roztoky, Solníky           Nová zastávka obousměrně pro linku 359 (stálá).

Roztoky, Bělina             Nová zastávka obousměrně pro linku 359 (stálá).

Za Pavilonem                 Nová zastávka ve směru do centra pro linky 111, 240, 329, 509 (na znamení).

Tramvajové zastávky Depo Hostivař, Malešická továrna a Na Homoli jsou nově na znamení. Zároveň se zavádí druhá zastávka Vozovna Kobylisy ve směru Kobylisy (na znamení).

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena