V Sofii již přes 13 let (letošní rok naši první absolventi maturují) důvěřujeme svým pedagogickým záměrům, tvoříme tým i materiály, které dělají výuku i přístup k dětem propracovaně celistvými. Jsme a zůstaneme malou školou, ne proto že bychom se báli rozletu. Důvěřujeme osobnímu přístupu, kdy hodnotíme podle zvolených kritérií a komunikujeme na osobní bázi s vědomím jedinečnosti každé jedné dětské duše i potřeb každé rodiny.
Rodiče dětí považujeme za důležité partnery v procesu vzdělávání, výchovy, zdravého rozvoje osobnosti. Každý rok pro rodiče připravujeme semináře, formální i neformální setkání. Scházíme se po třídách i individuálně. Snažíme se srozumitelnými návody i otázkami předat zásadní informace o benefitech smíšených tříd, párového učení, respektujícího přístupu, důležitosti zájmu a možnosti realizace vlastních nápadů, časté konstruktivní zpětné vazby, formativního hodnocení.
Bez známek a učebnic je pro rodiče těžké udržet přehled o tom, jak se dětem ve škole daří. Když se přidá neutuchající tlak médií referujících o přijímacích zkouškách na gymnázia, o úpadku českého školství, znejistí skoro každý. Ve škole Sofie se nám osvědčila nabídka pro rodiče vyzkoušet si den ve třídě nejen v roli pozorovatelů, ale také v rolí přímých účastníků. Máme velkou radost, že si běžný den ve třídě vyzkoušelo opravdu mnoho rodičů.
Jsme velice vděční, že kromě vlídných slov rodiče měli a mají mnoho zajímavých a důležitých podnětů, které jsme mohli ihned zakomponovat do výuky, podrobit reflexi nebo naplánovat jejich realizaci od září 2026. Rodiče si myslí, že:
„Atmosféra ve třídě je skvělá – děti se tam cítí pohodlně a uvolněně, což podle mě hodně pomáhá učení. Moc se mi líbí, jak je výuka uspořádaná – děti střídají učení s různými zábavnými aktivitami, což jim dává čas se soustředit a zároveň neztratit chuť do práce.“
„Nejvíc oceňuji tu pestrost aktivit, svobodu, zodpovědnost a samostatnost, ke které děti vedete a jsem moc ráda, že jsem toho mohla být chvíli součástí a dostala jsem tu možnost s vámi být.“
„Děti měly prostor na otázky a byly i zajímavými otázkami od paní učitelek vtahované zpět k pozornosti. Je fajn, že mají k dispozici spoustu různých materiálů, kde si mohou v případě zájmu prezentované téma prostudovat hlouběji. Výborným nápadem je časová osa, kde si zakreslují a zapisují, co se právě dozvěděli, a mají tak lepší představu o tom, jak se dané téma vyvíjí v čase.“
„Líbilo se mi, že děti měly možnost volby a působily velmi samostatně. Uměly si říct o pomoc a věděly, na koho se mohou obrátit. A i v těchto chvílích jste se je snažili vést k co největší samostatnosti a spíše je navádět než věci dělat ,za ně‘. Zaujalo mě i to, jak byly aktivní při celo skupinové práci a jak přirozeně fungovalo čtení před obědem.“
Pokud i vy hledáte školu, která propojuje moderní vzdělávací metody s individuálním přístupem, klade důraz na jazykovou vybavenost i rozvoj osobnosti i charakteru dítěte a současně je úspěšně připravuje na další studium na kvalitních středních školách, přijďte se přesvědčit na vlastní oči. Naše dveře a třídy otevíráme 13. května.
Hospitace nyní probíhají také ve třídách 1.–3. ročníku, kde provádíme děti a rodiče, kteří zvažují přestup z jiných škol. Zvažujete-li změnu školy, hledáte-li jiný přístup a jinou kvalitu vzdělávání, zavolejte nám na 773 220 281.
Patrik Matlák, ředitel
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena