Komunitní centrum Říčany

9. 7. 2022

Dlužíme čtenářům Říčanského kurýru a hlavně Komunitnímu centru Říčany obrovskou omluvu, protože bohužel omylem vyšel v letním vydání opakovaně červnový text. Chyba vznikla nedopatřením a budeme dělat všechno pro to, aby se situace neopakovala.

Komunitní centrum Říčany o.p.s. se zabývá poskytováním sociálních služeb našim spoluobčanům v Říčanech a přilehlém okolí ve Středočeském kraji. V terénu nás poznáte díky služebním vozům s vyznačeným logem Komunitního centra Říčany. Od května letošního roku se vzhledem k nešťastným událostem, které v centru nastaly, změnilo vedení společnosti. Jmenuji se Pavlína Šantorová Filková, žiji v Říčanech třicet let a jsem novou ředitelkou Komunitního centra a stále se seznamuji s jeho organizačním fungováním, a především zajišťováním finančních prostředků na chod této neziskové společnosti. To, že KCŘ významně pomáhá v regionu Říčanska a poskytuje tři registrované sociální služby, které pokrývají značnou oblast situací, do kterých se z různých příčin, může dostat kdokoli z nás, je pravděpodobně všeobecně známo.

Přesto dokáže překvapit, co třeba může během běžného pracovního dne nastat. Sedím v kanceláři, zazvoní zvonek u dveří. Paní se představí a já předpokládám, že je domluvená s některou z kolegyň na osobní schůzce. Není s nikým domluvená, nikoho nekontaktovala, sbírala jen dlouho odvahu. Ten den odvahu našla a přišla. V takové chvíli se rozhodně nemůže klient odkázat na někoho kompetentnějšího s tím, že si má domluvit termín. Takový člověk potřebuje svou situaci, kvůli které přišel a hledal v sobě sílu zazvonit, řešit hned. Potřebuje být vyslyšen. Je úplně jedno, že pospícháte pro dceru do školky. Teď jste tady pro toho konkrétního člověka, který na vás vlastně spoléhá. A až v momentě získání si důvěry můžete domlouvat další kroky. Jsou dny, kdy stále zvoní mobilní telefon a třeba jen s běžnými záležitostmi. Ale také telefon, který vás donutí víc přemýšlet o práci, kterou děláte a o životě, který žijete. Paní na druhé straně mi sdělila, že musí ukončit nasmlouvané služby, jelikož ten někdo jí blízký (klient KCŘ) zemřel. Slova jsou o ničem, jsou to pro mě neznámí lidé, přesto nemůžete mlčet. Bylo to nakonec příjemné povídání a ze strany paní plné díků, jak bylo o jí blízkého člověka ze strany Komunitního centra postaráno. Že poslední chvíle byly důstojné, pomáhající a přátelské a za to velice děkuje. A to je asi největší odměnou pro sociálního pracovníka.

V příštích měsících chci čtenářům říčanského Kurýru představit postupně celý tým Komunitního centra. Kolegyně a kolegu, kteří dělají svou práci citlivě, profesionálně a hlavně srdcem. 

Práce Komunitního centra jakožto neziskové organizace, je zcela závislá na finanční podpoře, jak ze státního rozpočtu a Evropských sociálních fondů, tak i na podpoře nadací, města Říčany a dalších organizací a osob vnímajících sociální zodpovědnost za naše znevýhodněné spoluobčany. Získávat peníze touto formou je nelehké, a proto patří veliké poděkování každému, kdo Komunitní centrum finančně podporuje. Bez těchto příspěvků by činnost sociálních služeb nebyla možná. Jsme velmi zavázáni za jakýkoli příspěvek na chod organizace. Pokud se chcete i vy stát patronem Komunitního centra Říčany a podpořit nás v naší práci, ozvěte se nám. Veškeré informace o naší organizaci, kontakty i návod, jak nás podpořit, naleznete na internetových stránkách www.kcricany.cz.

S úctou Pavlína Šantorová Filková, ředitelka společnosti

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena