Květinová louka u nádraží

1. 11. 2020

Názor: I. Petřík

 

Pokud jde o dočasný stav a ještě není definitivně rozhodnuto, jak se s pozemkem na rohu ulic Politických vězňů a Cesta Svobody naloží a současný stav je určen k vyvolání diskuse, chopím se této příležitosti a rozšířím své argumenty pro parkovací dům. Aby můj příspěvek pro odpůrce domu nebyl tak kontroverzní, samozřejmě kvituji s povděkem, že zmizel hnusný plechový plot a nahradilo ho pletivo.

Argument, že není zájem přilákat další „přespolní“ do Říčan, je tak trochu na vodě. Jistě by bylo zajímavé zjistit, jaké procento parkujících kolem nádraží je z Říčan a kolik přespolních. Což je samozřejmě obtížné provést. Avšak je jasné, že lidé z obcí přidružených k Říčanům jako je Kuří, Strašín, Pacov, Voděrádky, Jažlovice, ale i lidé, kteří bydlí kolem Marvánku, pokud jezdí do Prahy vlakem, nechodí na nádraží pěšky. Neposkytnout jim příležitost parkovat přímo u nádraží je sobecké.

Je sice příjemné zjištění, že jízdních kol na nádraží přibývá, že počet lidí, kteří jedou na nádraží na kole, v Říčanech roste Nelze však předpokládat, že u nás vznikne situace jako ve Švýcarsku, kde nádraží jsou doslova obležena bicykly, ve velkých městech i v počtu několika tisíc.

Současná situace způsobuje, že všechny ulice v širokém okolí nádraží jsou doslova obležené auty. I nad nádražím v ulicích Táborská, Bezručova, Ruská, Legií ve všední den nenajdete mnohdy jedno volné místo. Naopak občas je zablokován i přístup ke kontejnerům s tříděným odpadem i výjezdová vrata rodinných domů.

Parkovací domy jsou osvědčenou moderní metodou, jak řešit automobilismus v naší civilizaci. V Peci pod Sněžkou to vědí. A proto nyní otevírají nový parkovací dům pro 450 automobilů. A výstavbu dalšího, ve Velké Úpě, připravují. Divím se, že zastupitelé našeho města to nevědí. Myslím si, že to vědí, ale zamítnutí parkovacího domu je příkladem plíživé atmosféry nesmyslného boje proti automobilům, které nám předvádí v drsné podobě současné vedení Prahy.

Myslím si, že financování parkovacího domu by mohlo být za přispění peněz Středočeského kraje s argumentem, že dům bude sloužit nejen říčanským. Praha pro finanční podporu by mohla slyšet na to, že čím více aut zůstane v takovém domě a lidé pojedou vlakem, tím méně bude aut v Praze.

Ivo Petřík

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2020 Všechna práva vyhrazena