Na hodiny nové informatiky na prvním stupni jsme se rozhodli rozdělit třídu na polovinu. Tento model s nižším počtem žáků, a tedy i s individuálnějším přístupem, se nám velmi osvědčil. S žáky schopni během hodiny jsme stihnout spoustu věcí a i oni mají více prostoru k vyzkoušení nových technologií. V některých hodinách jsme se však rozhodli skupiny sloučit a pracovat se třídou ve dvou (v tandemu). Toto řešení se učitelům informatiky na prvním stupni také velmi líbí a osvědčilo se i při samotné výuce. Při práci s digitálními technologiemi je možné během tandemové výuky předvádět žákům daný problém a druhý učitel v tuto chvíli interaktivně s žáky spolupracuje a pomáhá jim v řešení problému. Cílem hodin informatiky na prvním stupni je, aby si žáci osvojili informatické a logické myšlení, které využívají i v dalších předmětech, a aby byli co nejlépe připraveni pro přechod na druhý stupeň a následně na střední školy. Nová informatika by měla být z našeho pohledu pro žáky zajímavá, hravá a pro žáky zábavná.
Jan Šindelář
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena