Informace z radnice
Pošta na náměstí dále slouží veřejnosti
Město Říčany se stalo majitelem objektu pošty v srdci Masarykova nám. Tato budova už delší dobu chátrá a město by jí chtělo vrátit její původní lesk.
Česká pošta zde bude nadále působit v přízemí, tak jak jsou klienti zvyklí. „Město plánuje celkovou rekonstrukci budovy, aby se stala ozdobou náměstí. Zároveň s Českou poštou jednáme o zřízení jedné z prvních poboček pošt nové generace. Lidé v ní najdou přívětivé a komfortní pro- středí a služby,“ prozrazuje plány starosta města David Michalička a pokračuje: „Volné prostory chce město využít pro energetické poradenství. To je totiž aktuální téma, kte- ré řešíme všichni.“ Již nyní zde naleznete kontaktní místo ČEZ. Řešit zde můžete záležitosti týkající se energií pro domácnosti i podnikatele.
Město provedlo vyčištění fasády a mytí výloh
Jednáme o rozšíření poradenského centra na poště
Chceme společně vybudovat „poštu nové generace“
Získáním budovy pošty pro vedení radnice „práce“ nekončí. I nadále pokračuje společná diskuze o tom, jak služby pro občany zefektivnit.
Na další doplňující informace jsme se zeptali vedoucího oblastní pošty Říčany Zdeňka Zahrádky. Co bylo impul- zem k tomu, že jste se rozhodli budovu na říčanském ná- městí prodat městu?
Rozhodnutí vzešlo ze společného jednání zástupců České pošty a vedení města Říčany, na kterém se diskutovalo efektivní využití prostor objektu pošty. Pošta ke svému provozu nevyužívá celou plochu a s péčí řádného hospo- dáře proto hledala řešení pro maximální využití. Součas- ně v rámci jednání byla otevřena otázka dílčí revitalizace, jako výměna oken, oprava fasády apod. Na tomto jednání padl návrh k odkoupení objektu městem. Budova byla kdysi vystavěna jako „Dům služeb“ a její příběh by se tak mohl restartovat v budově na náměstí.
Budou se služby pošty v této pobočce nějak měnit, rozšiřovat nebo naopak?
Služby pro občany byly nedávno rozšířeny o spolupráci se společností ČEZ. Občané si tak nyní mohou na pobočce pošty vyřídit všechny služby týkající se elektřiny a plynu, jako například odhlášení, přihlášení, vyúčtování a po- dobně. Na pobočce klient nalezne i dvě specializované přepážky poskytující služby finanční skupiny ČSOB. Dal- ší hojně vyhledávanou službou je Czech Point, nyní plá- nujeme rozšíření této služby o třetí přepážku. Klientům bych doporučil službu Objednávka na pobočku. Nabízí zákazníkům České pošty jedinečnou možnost si prostřed- nictvím webové aplikace rezervovat návštěvu pobočky na konkrétní den a čas a vyhnout se tak nepříjemným frontám. Webová aplikace je velice intuitivní a objednávka návštěvy pobočky zabere jen malou chvilku. Aplikace Objednávka na pobočku je dostupná na
Máte společně s městem nějaké plány?
S městem momentálně vedeme jednání, jak pomoci klien- tům v rámci zvyšujících se cen v oblasti energetiky. Naše přepážky ČEZ mohou klientům poradit, zda mají správně nastavené distribuční sazby nebo hodnotu hlavního jis- tiče, i na těchto parametrech je možnost ušetřit. Dalším projektem, na kterém s městem spolupracujeme, je záměr přeměny na poštu nové generace.
Můžete potvrdit záměr zřídit v Říčanech poštu nové generace?
Jak jsem již naznačil v předchozí odpovědi, na tomto projektu byla zahájena společná diskuse.
Pokud ano, co si pod tím máme představit? Co to bude pro klienty konkrétně znamenat?
Pobočka v novém konceptu obsluhy přináší větší komfort pro klienty i zaměstnance. Obsluha přepážek má blíže ke klientům díky otevřenosti přepážek bez oddělovacích prv- ků. Přepážka „Balíkovny“ je osazena válečkovou dráhou, která pomáhá s manipulací zásilek a současně zkracuje čas potřebný pro obsluhu při výdeji zásilky na kód. V hale pro veřejnost je k dispozici jednací místnost pro klienty, kteří si přijdou vyřídit náročnější operace, jako např. ově- řování dokumentů, podpisů. Nechybí diskrétní zóna pro náročnější finanční operace, kancelář vedoucího pobočky přístupná přímo z haly. Je se na co těšit a věřím, že obyva- telé Říčan záměr změny uvítají.
Ukázka konceptu Pošty nové generace, Zdroj: Česká pošta, s. p.