Informace z radnice
Práce na Černokostelecké probíhají na dvou místech zároveň
Hotovo by mělo být na začátku prosince 2025
Rekonstrukce silnice I/2 Černokostelecká se dostala do své poslední části. Po úspěšném zprovoznění křižovatky u nemocnice až k ulici plk. Švece nyní práce pokračují na dvou místech současně: v úsecích Spojka–Haškova a Sedláčkova–Spojovací.
„Na stavbě probíhá mechanické i chemické zlepšení aktivní zóny, realizují se drenáže a pokládají se nové žulové obruby. Součástí prací je také výměna sloupů veřejného osvětlení. Zároveň byla dokončena obnova plynovodu v úseku mezi ulicemi Haškova a Spojovací,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Eurovia CZ Stanislav Pokorný.
Veřejné osvětlení
Napříč celou stavbou se mění veřejné osvětlení včetně podzemní kabeláže. Práce jsou plánovány s ohledem na obyvatele tak, aby byl jejich dopad na ně co nejmenší. Osvětlení je proto nahrazováno postupně – vždy se nejprve instaluje a zprovozní nový sloup a teprve poté se odstraní původní. Díky tomu zůstává ulice i během stavebních prací bezpečně osvětlená. Nové veřejné osvětlení je energeticky úsporné, splňuje platné technické normy a zejména eliminuje vyzařování modré složky, je tudiž maximálně šetrné k životnímu prostředí a lidem.
Autobusové zastávky
V rámci rekonstrukce vznikají nové zálivy pro zastávky autobusů. Stavební firma používá speciální zastávkové obrubníky, které jsou navrženy tak, aby autobusy mohly zastavit co nejblíže hraně nástupiště. Tím je zajištěn bezpečný nástup a výstup cestujících a zároveň nedochází k poškození kol.
Elegantní a funkční přístřešky
Rozměry jednotlivých autobusových přístřešků se liší, a stejné ani být nemohou. Roli hraje množství cestujících (některé zastávky jsou velmi vytížené) a také prostor (někde je chodník úzký a nelze jej rozšířit). „Někdy musíme zvolit přístřešek bez bočnic, aby lidé mohli pohodlně procházet,“ vysvětluje referentka dopravy Radka Šulcová. „Doufáme, že se nové moderní přístřešky cestujícím líbí a zpříjemní jim čekání.“
Kontrolujeme a řešíme každý detail
Ačkoliv je hlavním investorem ŘSD, město se na stavbě aktivně podílí. „Pravidelně se konají kontrolní dny a pečlivě dohlížíme na každý detail. Řešíme nejen jednotlivé přípojky vody a kanalizace, ale i zajištění vjezdů na pozemky nebo konzultujeme s obchodníky úpravy zeleně, aby působila esteticky, plnila svoji funkci a zároveň aby byli všichni spokojeni,“ vysvětluje referent Odboru rozvoje města Samuel Dupuy. Každých čtrnáct dní se navíc konají porady za účasti zástupců stavby i zástupců ČEZ, plynáren či 1. SvČ.
Semafory ve Vojkově a u lékárny
V rámci zajištění plynulosti a bezpečnosti dopravy během rekonstrukce Černokostelecké byly na křižovatce ve Vojkově (směr na Strašín a Tehov) a na křižovatce Štefánikova × 17. listopadu instalovány semafory. Vzhledem k pozitivním ohlasům nyní zvažujeme jejich zachování.
„Semafor ve Vojkově se nachází na státní silnici, proto jednáme s ŘSD o podmínkách případného prodloužení dočasného signalizačního zařízení,“ vysvětluje projektový manažer Ivan Novák. „Proč dočasného? Protože trvalé umístění by muselo splňovat odlišná kritéria a samozřejmě podléhá schválení dopravním inspektorátem Policie ČR. Je třeba také počítat s finanční náročností.“
„Pozitivní zpětnou vazbu jsme zaznamenali i k semaforu na křižovatce Štěfánikova × 17. listopadu. Objevily se ale i kritické reakce, některým řidičům i chodcům čekání na semaforech vadí. Příprava trvalého řešení by zabrala přibližně dva roky a náklady by se pohybovaly mezi 5 a 7 mil. Kč,“ dodal Ivan Novák.
Helena Vlnařová
tisková mluvčí



