Informace z radnice
Rekonstrukce Černokostelecké je ukončena. Děkujeme všem za spolupráci a trpělivost
28. 11. 2025
Rozsáhlá a náročná rekonstrukce ulice Černokostelecká je úspěšně dokončena. V úterý 18. listopadu 2025 se na novou vozovku vrátil automobilový provoz. “Stavba začala v srpnu 2024 a po celou dobu jsme společně čelili mnoha náročným rozhodnutím, omezením a komplikacím, které takto velká akce přináší. Díky vaší trpělivosti a spolupráci jsme vše společně zvládli,” říká starosta David Michalička.
Nová vozovka, chodníky i parkovací stání
Rekonstrukce obsahovala kompletní obnovu celé komunikace včetně infrastruktury. Došlo k celkové výměně asfaltové vozovky, kterou nyní lemují nové žulové obrubníky. Opraveny byly chodníky, převážně s betonovou dlažbou, na jižní straně částečně s asfaltovým povrchem. Vybudovaly se nové parkovací zálivy z kamenné dlažby a autobusové zálivy s cementobetonovým povrchem. V celém úseku bylo instalováno nové přisvětlení přechodů pro chodce.
Kanalizace i vodovod
Součástí prací byla také rekonstrukce vodovodních řadů a přípojek, obnova jednotné kanalizace a výstavba nové dešťové kanalizace, včetně připojení všech stávajících i nových přípojek. Vyměněny byly stožáry veřejného osvětlení, modernizováno světelně signalizační zařízení na křižovatce Černokostelecká × Smiřických tak, aby upřednostňovalo vozidla IZS. Na závěr byly osazeny nové přístřešky zastávek, doplněn mobiliář a vysazena zeleň.
Oprava plynovodu
Práce byly rozděleny do pěti etap s přestávkou přes zimu, aby byla zachována maximální obslužnost území. Zhotovitel zároveň koordinoval postup s ostatními investory: společností ČEZ (přeložka trafostanice), GasNet (havarijní rekonstrukce plynovodu) a CETIN (pokládka sítí do chodníků).



Rekonstrukce v číslech:
délka úseku: 2,792 km
plocha komunikace: cca 25 400 m²
množství odfrézovaných a nově položených asfaltových směsí: cca 5 000 m³ (12 400 t)
parkovací stání z kamenné dlažby: cca 3 200 m²
opravené chodníky: cca 5 070 m²
cementobetonové BUS zálivy: cca 1 820 m²
drenáže pro odvodnění: cca 5 600 m
kanalizační řady DN 300–800: cca 4 780 m
kanalizační přípojky: 332 ks
vodovodní řady DN 100–150: cca 880 m
stožáry veřejného osvětlení: 119 ks
žulové obrubníky: cca 4 830 m
nové přístřešky BUS: 9 ks
Až čtyři metry hluboko
Stará silniční konstrukce byla odstraněna zhruba do hloubky jednoho metru, podloží bylo sanováno, odvodněno a na něj byly postupně položeny nové vrstvy tak, aby měla komunikace výrazně delší životnost a odolnost než dříve. Zároveň probíhala i rozsáhlá rekonstrukce kanalizace a vodovodu, kdy se „šlo“ do země až čtyři metry hluboko.
3D revoluce na stavbě: Chytré stroje v akci
Celý proces probíhal za využití 3D technologie – od vytvoření digitálního modelu až po automatické řízení zemních strojů a finišeru. Tato metoda zajistila vyšší přesnost, kvalitnější provedení, delší životnost vozovky i lepší jízdní komfort a bezpečnost.









