Trvalé změny PID od 1. 3. 2015

5. 3. 2015

Od neděle 1. března 2015 došlo k dílčím trvalým změnám jízdních řádů vybraných autobusových linek.

 

K posílení dochází zejména na linkách mezi Prahou a Dolními Břežany na konci ranní špičky.

Zvyšuje se podíl garantovaných nízkopodlažních autobusů na příměstských linkách 370, 372, 373. Na linkách 338, 371, 374, 390, 413, 470, 608 jsou garantovány nízkopodlažní spoje zcela nově. Dopravce BOSÁK BUS spol. s.r.o. mění název na ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY, s.r.o. Zastávka Horní Kruty, Újezdec mění název na Horní Kruty, Újezdec, rozc.0,8.

Změny na jednotlivých autobusových linkách:

303             1 nový pár spojů v pracovní dny v poledne mezi Sibřinou a Říčany (od 3.3.).

326+327     Prodloužení části večerních spojů do zastávky Jesenice, Belnická.

328             1 pár spojů v pracovní dny v poledne prodloužen do Dobřejovic.

333             Výrazné posílení provozu v pracovní dny ráno cca mezi 8. a 10. hodinou v úseku Dolní Břežany, nám. – Kačerov (zkrácení souhrnného intervalu s linkou 331 z 20 na 12‑15 minut). Adekvátně tomu je upraven jízdní řád koordinované linky 113.

363             Vybrané večerní spoje jsou prodlouženy do Dobřejovic.

Železniční výluka na trati Praha – Úvaly – Český Brod

Od 3. března 2015 cca do konce června 2015 bude z důvodu pokračující modernizace železničního koridoru v oblasti stanice Úvaly výrazněji omezen provoz vlaků Pražské integrované dopravy zejména na lince S1. Mění se všechny časové polohy jednotlivých vlaků a vybrané vlaky ve špičkách pracovních dnů se ruší. Spěšné vlaky budou mezi Prahou a Úvaly zastavovat ve všech stanicích a zastávkách jako náhrada za zrušené osobní vlaky v blízkých časových polohách.

V souvislosti se změnou časových poloh vlaků linky S1 budou také upraveny jízdní řády návazných vlakových linek S11 do Kouřimi a S12 přes Sadskou do Nymburka. Vybrané ranní vlaky na lince S12 budou v pracovní dny prodlouženy z Poříčan do Českého Brodu.

Kvůli odklonům dálkových vlaků přes Nymburk a Lysou nad Labem dojde k úpravě jízdního řádu na lince S20 odpoledne ve směru do Prahy (zrychlení v úseku Lysá nad Labem – Praha-Vysočany) a k omezení linky S9 v ranní špičce, kdy budou vlaky ukončené v Horních Počernicích zkráceny na Hlavní nádraží.

Z důvodu pokračující rekonstrukce stanice Praha-Hostivař dojde o víkendu k dlouhodobému ukončení linky S41 již ve stanici Praha-Libeň a zároveň dochází ke změně časových poloh spojů.

Vlivem výše uvedených změn se budou upravovat jízdní řády návazných autobusových linek v Klánovicích, Úvalech, Českém Brodě, Poříčanech a Pečkách.

Nové jízdní řády vlaků PID naleznete zde: www.ropid.cz/jr-vlaky/

Změny MHD k otevření nových stanic metra dohodnuty

Ve čtvrtek 19. 2. 2015 byla dohodnuta konečná verze úprav povrchové MHD k termínu otevření čtyř nových stanic metra A v západní části Prahy od 7. 4. 2015. Změny se budou týkat pouze oblastí dotčených prodloužením metra. Kromě zrušené linky 2 se ostatní linky tramvají nezmění, autobusové změny budou znamenat například zkrácení linek jedoucích po Evropské ulici k novým stanicím metra, naopak v Patočkově ulici zůstane rozsah autobusové dopravy zachován. Jasné jsou také parametry provozu metra A v novém úseku. Od prvního dne provozu bude sledována a vyhodnocována aktuální poptávka.

„Jsem velmi rád, že se podařilo tak rychle dosáhnout širší dohody mezi ROPIDem a dotčenými městskými částmi na úpravách linek tramvají a autobusů. Díky tomu bude dostatek času na přípravu nových jízdních řádů i na informování cestující veřejnosti,“ uvádí Petr Dolínek (ČSSD), náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy. „Ostatní změny navrhované ROPIDem budou v následujícím období podrobeny širší diskuzi a doplněny o dosud nezapracované připomínky městských částí,“ dodává Dolínek.

Schválené změny od 7. 4. 2015 budou znamenat především zrušení tramvajové linky 2 a zkrácení autobusů jedoucích po Evropské ulici ke stanicím metra Nádraží Veleslavín, resp. Bořislavka. „Naopak část autobusových linek ve směru od Berouna, Rudné, Ořechu a Řeporyjí, které jsou nyní ukončeny u metra B, bude prodloužena k nové stanici metra A Nemocnice Motol a do obratiště Vypich. Podařilo se také obhájit vznik nové metrobusové linky 142, která bude rychle a v krátkém intervalu propojovat významné oblasti západní části Prahy s metrem A i B,“ upřesňuje Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID.

„Důležité pro občany Prahy 6 je, že radnice uhájila zachování tramvaje č. 18 na Petřiny, beze změny zůstávají zatím také tramvaje č. 20, č. 22. Radnice také prosadila, že na Patočkově zůstala autobusová obsluha tak, jak je dnes. ‎Budeme nadále trvat na tom, aby změny MHD byly co nejvíce promyšlené a vyhovovaly co nejvíce občanům,“ řekl Ondřej Kolář (TOP 09), starosta městské části Praha 6.

„Navržené změny akceptujeme. Zlepšuje se spojení Ruzyně a Malého Břevnova s metrem. Za ideální ale nepovažujeme ztrátu přímého spojení Petřiny – Nové Butovice,“ uvedla Petra Kolínská (SZ), zástupkyně starosty Prahy 6 zodpovídající za oblast dopravy.

„Jsem rád, že se nám podařilo prosadit všechny hlavní požadavky na zachování dopravní obslužnosti pro občany Prahy 13. Obhájili jsme zachování trasy autobusu 174 z Velké Ohrady přes Luka, zachování linky 168 a dostatečného počtu spojů na sídliště Velká Ohrada,“ říká David Vodrážka (ODS), starosta městské části Praha 13.

„Vítáme zachování linky 167 spojující Anděl s nemocnicí v Motole a podporujeme také zkrácení intervalů na lince 191 v celé její trase. Vítáme příslib vedení ROPIDu, že nadále budeme pokračovat v jednání o vyřešení dopravní obsluhy oblasti Cibulek. Za vstřícný krok vůči obyvatelům Prahy 5 bychom považovali zřízení zastávky Klamovka na lince 123 od 7. dubna,“ dodává Petr Hnyk (SZ), radní pro oblasti dopravy městské části Praha 5.

Kompletní návrh změn Pražské integrované dopravy souvisejících s prodloužením metra A najdete zde: www.ropid.cz/duben2015.

Změny jednotlivých linek od 7. 4. 2015

Metro

A       Prodloužení o stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. V pracovní dny od cca 6:00 do cca 20:00 v novém úseku pásmový provoz: od cca 6:00 do cca 9:30 v úseku Petřiny – Nemocnice Motol a od cca 9:30 do cca 20:00 v úseku Dejvická – Nemocnice Motol pojede pouze každý druhý spoj.

Orientační intervaly [min:s]

pracovní den (základní intervaly)

víkend

večer

úsek

ráno

dopoledne

odpoledne

Nemocnice Motol – Petřiny

4:40

10:00

6:00

7:30

10:00

Petřiny – Dejvická

2:20

10:00

6:00

7:30

10:00

Dejvická – Skalka

2:20

5:00

3:00

7:30

10:00

Skalka – Depo Hostivař

4:40

10:00

6:00

7:30

10:00

Tramvaje

2       Linka je zrušena (Petřiny – Divoká Šárka).

Autobusy

Městské linky:

108   Linka je vedena v nové trase: Bílá Hora – Jiviny – Staré náměstí – Sídliště Na Dědině – Divoká Šárka – U Prioru – Staré náměstí – Ruzyňská škola – Petřiny – Poliklinika Petřiny. V úseku Divoká Šárka – Nové Vokovice je nahrazena linkou 142.

119   Linka je zkrácena ke stanici metra Nádraží Veleslavín. Ve zrušeném úseku je nahrazena metrem a tramvajovými linkami.

123   Beze změny trasy (Kavalírka – Šmukýřka). Posílení provozu v pracovní dny odpoledne.

131   Linka je ze zastávky Hanspaulka odkloněna k nové stanici metra Bořislavka.

137   Ve směru od Smíchova je ze zastávky Bucharova odkloněna po trase současné linky 164 do zastávky Bavorská. V úseku Bucharova – Sídliště Stodůlky je nahrazena linkami 174, 179, 301 a 352. V úseku Nové Butovice – Bavorská zavedeny vložené spoje ve špičkách pracovního dne, zkrácení intervalu v pracovní dny dopoledne a o víkendu v úseku U Waltrovky – Bavorská.

142   Nové číslo pro sloučené dosavadní linky 214 a 225 vedené v upravené trase: Nové Butovice – Nad Malou Ohradou – Velká Ohrada – Luka – Stodůlky – Slánská – Staré náměstí – Sídliště Na Dědině – Divoká Šárka – Nádraží Veleslavín – Nové Vokovice. Obsluha Bílé Hory a Staré Ruzyně je nahrazena linkou 108. Nově metrobus. V úseku Nádraží Veleslavín – Nové Vokovice v provozu pouze vybrané spoje ve špičkách pracovních dnů.

161   Linka je zkrácena ke stanici metra Bořislavka. Ve zrušeném úseku je nahrazena metrem a tramvajovými linkami.

164   Linka je zrušena (Nové Butovice – Zličín) a nahrazena linkami 137 a 380.

167   Beze změny trasy (Na Knížecí – Nemocnice Na Homolce). Mírné prodloužení intervalu v pracovní dny.

168   Linka je sloučena s linkou 216 do upravené trasy: Nové Butovice – Kodymova – Nemocnice Motol – Nemocnice Na Homolce – Vypich – Petřiny – Poliklinika Petřiny – Norbertov – Vozovna Střešovice – Bořislavka. Nově v provozu celodenně, celotýdenně, v úseku Nové Butovice – Poliklinika Petřiny v provozu pouze v pracovní dny cca do 21:00, v úseku Kodymova – Vypich v pracovní dny v provozu vložené spoje se zvýšenou kapacitou pro přepravu osob na invalidních vozících.

174   Linka je zkrácena do trasy Velká Ohrada – Vypich/Kukulova. Prodloužení intervalů celotýdenně. V úseku Vypich – Hradčanská nahrazena linkou 184.

179   Nová trasa: Kukulova/Vypich – Nemocnice Motol – Bucharova – Mládí – Luka – Řeporyjské náměstí – Třebonice. V původní trase (Nové Butovice – Letiště) nahrazena linkami 168, 184 a 191. V úseku Řeporyjské náměstí – Třebonice jede pouze část spojů.

180   Posílení provozu v úseku Sídliště Řepy – Zličín ve špičkách pracovních dnů.

184   Nová metrobusová linka v trase Velká Ohrada – Nové Butovice – Nemocnice Motol – Vypich – Břevnovská – Vozovna Střešovice – Hradčanská.

191   Linka je prodloužena po trase současné linky 179 o úsek Sídliště Petřiny – Ciolkovského – Letiště. Navíc je zřízena zastávka OC Šestka. Zkrácení intervalů celotýdenně, nově nasazeny standardní vozy. V úseku Ciolkovského/OC Šestka – Letiště jede pouze část spojů.

192   Nové číslo pro část rozdělené současné linky 294 v trase Malostranské náměstí – Nemocnice pod Petřínem. Celotýdenní posílení provozu oproti lince 294.

194   Nové číslo pro část rozdělené současné linky 294 v trase Staroměstská – Florenc.

214   Linka je sloučena s linkou 225 a přečíslována na 142.

216   Linka je zrušena sloučením s linkou 168.

218   Linka je zrušena (Dejvická – OC Šestka) a nahrazena metrem a linkami 142 a 191. Výrazně je tím posílen provoz mezi metrem A a sídlištěm Na Dědině oproti současné lince 218.

225   Linka je sloučena s linkou 214 a přečíslována na 142.

230   Ve směru od Barrandova je ze zastávky Řeporyjské náměstí nově vedena přes zastávku Jáchymovská. V původním úseku přes Raichlovu je nahrazena linkami 179, 301 a 352.

235   Linka je zrušena (Nové Butovice – Velká Ohrada) a nahrazena linkami 142 a 184.

249   Linka je zrušena (Sídliště Stodůlky – Třebonice) a nahrazena linkou 179.

255   Linka je sloučena s linkou 256 do upravené trasy: Zbraslavské náměstí – Nádraží Radotín – Zadní Kopanina – Řeporyjské náměstí – Jáchymovská – Amforová – Luka – Sídliště Stodůlky. V úseku Nádraží Radotín – Sídliště Stodůlky jede pouze část spojů.

256   Linka je zrušena sloučením s linkou 255. V původním úseku přes Raichlovu je nahrazena linkami 179, 301 a 352.

264   Linka je prodloužena o úsek Bílá Hora – Vypich – Petřiny. V úsecích Zličín – Sídliště ŘepyBílá Hora – Petřiny v provozu pouze v pracovní dny cca od 6:00 do 18:00.

294   Linka je zrušena a rozdělena na linku 192 (Malostranské náměstí – Nemocnice pod Petřínem) a 194 (Staroměstská – Florenc).

555   Školní linka je vedena v nové trase Jenerálka – Břetislavka – Nádraží Podbaba – Na Santince – Dejvická.

H2    Linka je zrušena (Florenc – Sídliště Stodůlky) a nahrazena linkou 168, pro cesty dále metrem či linkami 180 a 184.

Příměstské linky:

301   Linka je prodloužena za zastávky Luka přes Mládí a Nemocnici Motol do zastávky Vypich/Kukulova.

312   Linka je zkrácena ke stanici metra Bořislavka.

316   Linka je zkrácena ke stanici metra Bořislavka.

347   Ve směru Motol zřízena zastávka Kukulova.

352   Linka je prodloužena za zastávky Luka přes Mládí a Nemocnici Motol do zastávky Vypich/Kukulova.

356   Linka je zkrácena ke stanici metra Bořislavka.

380   Linka je prodloužena ze zastávky Zličín přes Lidečskou, Bílý Beránek a Nemocnici Motol do zastávky Vypich/Kukulova.

 

Integrace Mělnicka a Neratovicka od dubna 2015
(pilotní projekt společného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje)

Hlavní město Praha a Středočeský kraj usilují o vznik společného dopravního systému, který zatraktivní používání veřejné dopravy ve společném metropolitním regionu. K termínu 7. 4. 2015 se připravuje spuštění pilotního projektu společné integrace dopravy v oblastech NeratovickaMělnicka.

Hlavní autobusové spojení Neratovic a Mělníka s Prahou totiž v současné době není zahrnuto ani do systému Pražské, ani Středočeské integrované dopravy. „Cílem pilotního projektu je vyzkoušet komplexní řešení veřejné dopravy zapojením všech autobusů i železnice pro obsluhu regionu severně od hlavního města, a to včetně místní MHD v Mělníce a Neratovicích. Výhody plynoucí z možnosti cestovat na jeden jízdní doklad a využívat předplatní jízdné ocení cestující zejména na trasách Praha – Neratovice a Praha – Mělník,“ uvádí hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

Nově integrované linky z Mělníka a Neratovic budou ukončeny u stanice metra C Ládví, vybrané spoje dojedou až k nemocnici na Bulovce. Posílen bude také provoz dosavadních integrovaných autobusů z Neratovic ke stanici metra C Letňany. „Nový způsob cestování by měl přilákat nové cestující především z řad uživatelů osobních automobilů a tím ulevit nejen silnicím na příjezdech do Prahy, ale i rezidentům zejména v oblasti Prahy 8, kterým dnes automobily ze středních Čech zabírají cenná parkovací místa,“ vysvětluje náměstek primátorky a radní hl. m. Prahy pro oblast dopravy Petr Dolínek.

„Městská část Prahy 8 oceňuje přístup a aktivitu pana radního Dolínka směrem k osmé městské části. Pokud budeme panem náměstkem vyzváni, jsme připraveni začít jednat a podílet se na přípravě budoucích úprav v dopravě, které mají vliv na naši městskou část,“ dodává k celkovému řešení dopravy včetně problematiky parkování radní pro dopravu městské části Praha 8 Karel Šašek.

Nový dopravní i ekonomický model fungování veřejné dopravy je v souladu s požadavky zapojených středočeských měst a obcí. Jeho cílem je zatraktivnit a zjednodušit cestování občanům Středočeského kraje a ulevit přetíženým příjezdovým komunikacím do Prahy. Pravidelní cestující z Mělníka či Neratovic ušetří měsíčně kolem 1000 Kč. Ti nepravidelní ušetří také – na jednu jízdenku budou moci cestovat pražskou MHD i příměstskými autobusy nebo vlaky bez nutnosti platit za pražský úsek dvakrát. „Integrace také zjednoduší orientaci v jízdních řádech – autobusové linky budou mít krátké a pravidelné intervaly a navíc pojedou všechny z jednoho místa, odpadne tak váhání, zda jet od jednoho z východů stanice metra Nádraží Holešovice nebo od metra na Ládví. Páteřní linkou pro Neratovice bude číslo 348, do Mělníka pojede rychlíková linka 349 a také páteřní zastávková linka 369 vedená až do Štětí,“ popisuje Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID.

„Jsme velmi rádi, že se naplnilo několikaleté úsilí o integraci Mělnicka do PID. Kromě rychlíkové linky 349 a zastávkové linky do Štětí 369, na kterých cestující ocení především výhody tarifu PID, jsme rádi, že se podařilo integrovat i linky MHD Mělník, nyní nově číslované 474 a 475. Budeme i nadále ROPIDu plně nápomocni s dolaďováním a vylepšováním systému. Rádi bychom v budoucnu rozšířili integraci i na obce v nejbližším okolí Mělníka tak, aby vznikl jednotný dopravně propojený celek,“ uvádí místostarosta Mělníka Milan Schweigstill.

„Připravenou integraci veřejné dopravy vítáme především proto, že dojde ke zvýšení četnosti spojů do Prahy zajišťovaných současnou linkou 348 ve špičkách a cestující budou moci využívat jednotný odbavovací systém s Prahou. Zároveň si slibujeme větší využívání městské hromadné dopravy na úkor automobilové,“ říká starostka Neratovic Lenka Mrzílková.

„Kromě citelné úspory pro cestující přinese připravovaná změna také kratší intervaly mezi jednotlivými spoji. Věřím, že si cestující brzy zvyknou na jedno místo pro příjezdy a odjezdy autobusů v Ládví. I to může přispět k větší přehlednosti a uživatelské vstřícnosti celého systému veřejné dopravy,“ dodává Martin Kupka, starosta Líbeznic.

K dubnu 2015, kdy se prodlouží metro A do Motola, se zároveň společně domlouvá ukončení stávajících příměstských linek jedoucích od Kladna a Slaného u stanice metra Nádraží Veleslavín, které dosud nejsou nijak propojeny s veřejnou dopravou v Praze a okolí. Jedná se o tzv. předintegrační úpravy, aby se v budoucnosti mohly i tyto linky stát součástí nového společného dopravního systému.

„Rada hlavního města Prahy schválila dne 17. 2. 2015 vznik tzv. řídící rady nového integrovaného dopravního systému (IDS). Po schválení řídící rady za Středočeský kraj a jmenování jeho zástupců v této společné radě očekáváme nejen stanovení konkrétních parametrů nového systému, ale i harmonogram jednotlivých integračních etap a také vlastní založení nového organizátora dopravy, ve kterém budou zastoupeny oba kraje – hl. m. Praha i Středočeský kraj,“ doplňuje Petr Dolínek.

Členy řídící rady budou zástupci politických reprezentací obou krajů, ale také zástupci organizace ROPID a Odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje a nezávislí odborníci, kteří pomohou s vybudováním solidních základů připravovaného největšího integrovaného dopravního systému v České republice.

Změny jednotlivých linek od 7. 4. 2015 – oblast Mělník a Neratovice

345   Linka je zrušena a její spoje v úseku Líbeznice – Zlonín jsou převedeny na linku 416, v úseku Líbeznice – Brandýs nad Labem na linku 417, v úseku Líbeznice – Ládví je linka nahrazena linkami 348 a 369.

348   Linka je prodloužena z Neratovic přes Libiš, Obříství a Zálezlice do Kozárovic, je výrazně posílena a v Praze jsou vybrané spoje celotýdenně prodlouženy o úsek Ládví – Bulovka (v provozu celodenně, celotýdenně; v úseku Neratovice, Dům kultury – Zálezlice, Kozárovice jede jen část spojů).

349   Nová rychlíková linka v trase Praha, Ládví – Mělník, Mlazice, žel. zast. (v provozu pouze ve špičkách pracovních dnů).

351   Linka je zkrácena o úsek Neratovice, žel. st. – Libiš, Spolana 4; posílení provozu v pracovní dny v úseku Čakovičky – Neratovice, posílení provozu také v nepracovní dny v celé trase.

365   Zrušení linky sloučením s linkou 377.

368   Linka jede v Ďáblicích nově přímo přes zastávku K Letňanům, v pracovní dny dopoledne, večer a o víkendu je zkrácena do trasy Líbezníce, II – Předboj (garantované návaznosti na linky směr Praha).

369   Nová linka v trase Praha, Ládví – Líbezníce, II – Obříství, Štěpánský most – Mělník, Mlazice, žel. zast. – Liběchov – Štětí, aut. nádr. (v provozu celodenně, celotýdenně, v úseku Mělník, Mlazice, žel. zast. – Štětí, aut. nádr. jede jen část spojů).

377   Linka sloučena s linkou 365, celotýdenní posílení provozu.

416   Posílení provozu (náhrada za zrušenou linku 345).

417   Posílení provozu v úseku Líbezníce – Brandýs nad Labem spoji ze zrušené linky 345; spoje jedoucí do/z Odoleny Vody jsou nově vedeny přes Panenské Břežany a Dolínek jako náhrada za odkloněnou linku 418.

418   Linka je vedena v upravené trase: Neratovice, žel. st. – Kojetice, žel. st. – Předboj – Veliká Ves – Odolena Voda, Dolní náměstí – Odolena Voda, závod (nejede přes Panenské Břežany a Dolínek, což je nahrazeno změněnou linkou 417).

470   Posílení víkendového provozu, zkrácení víkendových spojů o úsek Obříství, Štěpánský most – Mělník (nahrazeno linkou 369).

471   Všechny spoje jedou nově kolem Spolany, posílení provozu v úseku Mělník – Neratovice, změna trasy spojů na území Neratovic. Vybrané ranní spoje do Mělníka zajíždí také do zastávky Mělník, Fibichova. Zkrácení víkendových spojů o úsek Obříství, Štěpánský most – Mělník (nahrazeno linkou 369). Zrušení spojů do/ze zastávky Kostelec nad Labem, Jiřice, U kapličky, resp. jejich prodloužení do Mělníka.

472   Změny časových poloh spojů pro zajištění návazností.

473   Část spojů v úseku Neratovice – Zálezlice, Kozárovice je převedena na linku 348.

474   Nová linka v trase Mělník, Chloumek, MŠ – Mělník, aut. st. – Mělník, Fibichova – Velký Borek, Skuhrov (– Velký Borek) (nahrazuje současnou linku č. 2 MHD Mělník do Chloumku a linku č. 1 do Velkého Borku); v provozu celotýdenně do cca 20:00. V úseku Velký Borek, Skuhrov – Velký Borek jedou pouze vybrané spoje v pracovní dny.

475   Nová linka v trase Mělník, aut. st. – Mělník, Fibichova – Mělník, Mlazice, žel. zast. – (Mělník, Mlazice, LIAZ) – Liběchov (částečně nahrazuje současnou linku č. 1 MHD Mělník); v provozu v pracovní dny do cca 18:30 a vybrané spoje o víkendu. Do zastávky Mělník, Mlazice, LIAZ jedou pouze vybrané spoje v pracovní dny.

476   Nová linka v trase Neratovice, žel. st. – Kostelec n. L., nám. – (Tišice) – Ovčáry – (Křenek) – Nedomice – Všetaty, žel. st.; v provozu vybrané spoje v pracovní dny do cca 16:00.

477   Změny časových poloh spojů.

479   Nová linka v trase Neratovice, Korycany – Neratovice, žel. st. / (Neratovice, Lobkovice, OA Sova) (částečně nahrazuje současnou linku č. 2 MHD Neratovice); v provozu v pracovní dny do cca 18:00.

Jak nově cestovat s Tarifem PID z Mělnicka a Neratovicka

Tarifní pásma, platnost jízdenek

Tarif PID umožňuje cestovat na jednu jízdenku všemi druhy dopravy. Platnost jízdenek se řídí podle času i podle počtu projetých tarifních pásem. Již při třech cestách tam a zpět týdně se vyplatí zakoupit si předplatní kupony (měsíční nebo čtvrtletní), které umožňují cestovat na daném území svobodně, bez starostí a neomezeně často.

Pražská integrovaná doprava je rozdělena pro potřeby Tarifu PID na jednotlivá tarifní pásma. V Praze se nacházejí tarifní pásma P (dvojpásmo), 0 a B, ve Středočeském kraji jsou tarifní pásma číslována od 1 výše a tvoří soustředné pomyslné „mezikruží“ kolem Prahy. Příslušnost stanice nebo zastávky k tarifnímu pásmu je vždy dána jízdním řádem konkrétní linky.

Pásmování Prahy je důležité v případě využití příměstských autobusových linek 301 až 399 nebo vlakových linek jedoucích z nebo do Prahy. Tyto linky jsou zařazeny do tzv. dojezdových pásem (pásma B, 0), zatímco všechny linky MHD (metro, tramvaje, městské autobusy, lanovka na Petřín a přívozy) patří do dvojpásma P. Pásmo P se s pásmy B a 0 územně překrývá na zastávkách obsluhovaných městskými i příměstskými linkami (např. stanice metra Ládví je v pásmu P, pro příměstské linky je ale stejná zastávka v pásmu 0). U vlaků jsou stanice v Praze zařazeny v pásmech P (centrum) nebo 0 (širší centrum) nebo B (okraj).

Zjednodušené schéma tarifních pásem v oblasti

Hlavní přínosy integrovaného tarifu PID

          Dnes musí každý platit jízdenku i na území Prahy.

          Nově se bude doplácet k pražské tramvajence (Opencard) jen jízdné mimo území Prahy.

          Díky předplatním jízdenkám není nutno platit při každé jízdě, zrychlí se tak nástup do autobusu a nebudete již potřebovat finanční hotovost při každé cestě.

          Měsíční úspora pro pravidelné cestující:

          z Líbeznic: cca 600 Kč

          z Neratovic: cca 900 Kč

          z Mělníka: cca 1100 Kč

Pravidelní cestující výrazně ušetří

 

Jedna cesta (s pražskou tramvajenkou)

Měsíc (jezdím každý všední den) (bez pražské tramvajenky)

Čtvrtletí (jezdím každý všední den) (bez pražské tramvajenky)

 

dosud

nově

dosud

nově

dosud

nově

Mělník – Praha

48 Kč

32 Kč

2016 Kč

920 Kč

6048 Kč

2400 Kč

Neratovice – Praha

32 Kč

18 Kč

1344 Kč

460 Kč

4032 Kč

1200 Kč

Líbeznice – Praha

23 Kč

12 Kč

966 Kč

300 Kč

2898 Kč

760 Kč

Předplatní jízdenky – cesta k úsporám

V současnosti je možné zvolit si buď papírovou nebo elektronickou (Opencard) verzi předplatních jízdenek. K vystavení průkazky PID je po žadateli požadována řádně vyplněná a podepsaná žádanka, občanský průkaz (cestovní pas) a fotografie o rozměrech 3,5×4,5 cm (ne starší než rok). Průkazka PID se ukládá do normalizovaného pouzdra. Za vystavení průkazky PID zaplatí žadatel 20 Kč, za pouzdro 10 Kč. Průkazka se vydává na počkání ve vybraných prodejních místech.

Slevy na jízdném a bezplatná přeprava

Pražská integrovaná doprava nabízí celou řadu slev. Jejich výše a podmínky pro čerpání slevy se však liší na území Prahy a Středočeského kraje. Bezplatná přeprava je umožněna zpravidla dětem do 6 let a seniorům nad 70 let věku (nikoli však ve vlacích). Slevy jsou poskytovány především žákům a studentům, podmínkou je však speciální průkazka nebo aplikace nahraná na Opencard. Výše poskytnutých slev se na území Prahy a Středočeského kraje liší. Více informací o slevách najdete zde (http://ropid.cz/tarif-slevy/).

Další informace o Tarifu PID
Kde získat jízdenku

Jízdenky pro jednotlivou jízdu PID lze zakoupit buď přímo u řidičů příměstských autobusů, nebo v jízdenkových automatech či v omezeném sortimentu u dalších smluvních prodejců včetně vybraných pokladen ČD nebo v informační kanceláři ČSAD Střední Čechy na autobusovém stanovišti v Mělníce. SMS jízdenky na příměstských linkách ani ve vlacích neplatí!

Předplatní jízdenky PID lze získat z pohodlí domova přes e-shop Dopravního podniku hl. m. Prahy, nebo osobně v předprodejních místech. Nejbližší předprodejní místo v oblasti je stanice metra Ládví. Vybrané papírové předplatní kupony je též možné zakoupit v informační kanceláři ČSAD Střední Čechy na autobusovém stanovišti v Mělníce nebo v železničních stanicích (např. Mělník nebo Neratovice). Seznam prodejních míst předplatních jízdenek: (http://ropid.cz/tarif-prodej/prodejni-mista-predplatnich-jizdenek-pid__s262x367.html).

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena