Od 1. února 2015 dojde k dlouho očekávanému rozšíření provozu autobusové linky 432, která rozváží cestující po Milovicích od vlaků linky S20 z Prahy. Autobus č. 432, který jezdí v Milovicích od roku 2012, bude nově v provozu také ve všední dny večer a celodenně o sobotách, nedělích a svátcích. Interval v těchto obdobích bude 60 minut, aby fungovaly návaznosti na vlaky linky S20 do a z Prahy.
Ve všední dny budou zavedeny spoje s odjezdem z Topolové ve 20:35 a 21:35, zpět od nádraží pojedou nové spoje ve 21:12 a 22:12.
O víkendech a svátcích pojede první spoj z Topolové v 5:33 a poslední ve 21:35, od nádraží pojede první spoj v 6:05 a poslední ve 22:12. Mezi tím pojede linka 432 každou hodinu.
V autobusové lince 432 platí Tarif Pražské integrované dopravy, čili je možné na jednu jízdenku cestovat jak vlakem, tak i návazným autobusem. Nejvýhodnější pro pravidelné cestování jsou v tomto případě předplatní jízdenky. Například měsíční doplňkový kupon pro mimopražský úsek do Milovic stojí 920 Kč, čtvrtletní kupon vyjde na 2400 Kč. S předplatními kupony lze cestovat v rámci předplaceného období a v rámci zaplacených tarifních pásem neomezeně často.
Od 2. února 2015 dojde z důvodu zahájení rekonstrukce haly nad nástupišti pražského Hlavního nádraží k dlouhodobému omezení provozu vlaků Pražské integrované dopravy. Bohužel i přes záporné stanovisko organizace ROPID dostaly před regionálními vlaky přednost dálkové i nedotované komerční vlaky. Dojde tak zejména k rozdělení linky S7 Beroun – Úvaly, takže již nebude možné cestovat přímo bez přestupu mezi východní a jihozápadní částí Prahy jako dosud. Výluka se bude týkat osobních vlaků od Úval a Radotína a také integrovaných rychlíků od Kralup nad Vltavou. Další omezení lze očekávat od 2. března 2015, kdy začne další etapa modernizace železničního koridoru v úseku Praha-Běchovice – Úvaly.
S1 V úseku Praha Masarykovo nádraží – Úvaly budou zav
edeny vložené vlaky ve špičkách pracovních dnů v intervalu 30 minut jako náhrada za zkrácené vlaky linky S7. Jeden ranní spěšný vlak od Nymburka přes Poříčany bude odkloněn na Hlavní nádraží.
S7 Vlaky vedené do/z Úval budou ve směru od Prahy-Radotína, resp. Řevnic ukončeny ve stanici Praha hlavní nádraží. Ve větvi do Úval budou tyto vlaky odkloněny na Masarykovo nádraží a označeny jako linka S1. Jeden pár vlaků v ranní a jeden v odpolední špičce bude od Berouna zkrácen do stanice Praha-Smíchov.
R4 Drtivá většina rychlíků od Děčína bude odkloněna do stanice Praha-Masarykovo nádraží. Tyto vlaky zároveň nepojedou přes stanici Praha-Holešovice. Jako náhradu bude možné využít stanici Praha-Podbaba, kde rychlíky nově zastavují od prosince 2014.
Po Facebooku a Twitteru rozšiřuje ROPID svoji aktivitu také na další sociální síti – Instagram. I zde budeme přinášet aktuální informace o dění v Pražské integrované dopravě. Vzhledem k povaze Instagramu se bude jednat především o aktuální obrázky z terénu, neboť se stále něco zajímavého děje a v dopravě to platí obzvlášť. A fotkou je možné mnohdy sdělit mnohem více než sebedelším textem. Budeme také rádi za obrazové příspěvky a postřehy od cestujících. Své fotky nám můžete posílat na adresu socialnisite@ropid.cz. Zajímavé náměty zveřejníme.
Regionální organizátor Pražské integrované dopravy je tak plně otevřen veřejnosti a nabízí nesčetně možností pro vzájemnou komunikaci, nebo jen sledování novinek. Shrňme si je:
1) Facebook (http://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava)
2) Twitter (https://twitter.com/pidoficialni)
3) ROPID radí (http://poradime.ropid.cz)
4) Instagram (http://instagram.com/pidoficialni/)
5) Telefon na zákaznické centrum – 234 704 511 – denně od 8:00 do 18:30
6) Infocentrum ROPID (Praha hlavní nádraží) – denně od 8:00 do 18:30
7) E-mail (ropid@ropid.cz)
8) Web (www.ropid.cz)
9) Kontaktní formulář (www.ropid.cz/form.php)
V návaznosti na prvotní jednání s městskými částmi zveřejnila organizace ROPID kompletní návrh změn tramvajových a autobusových linek k termínu chystaného zprovoznění úseku metra A Dejvická – Nemocnice Motol. Kompletní návrh je k dispozici na webových stránkách www.ropid.cz/duben2015. V návaznosti na postupné projednávání s městskými částmi může dojít k úpravám tohoto návrhu.
Připravené změny řeší kromě linek na Praze 6 také bolesti, na které upozorňovaly městské části po celé Praze. Návrh počítá například s logickým zkrácením některých autobusových linek ke stanicím metra, ale přináší i řadu zlepšení, jako například novou expresní linku Strahovským tunelem, která propojí Dejvice s Andělem za pouhých 10 minut, nebo posílení těch nejvytíženějších tramvajových úseků, například v Ječné, Seifertově nebo Francouzské ulici. Více tramvají by také mělo jezdit přes Albertov do Nuslí a na Spořilov. Posílení autobusů by se měli dočkat cestující třeba v Petrovicích, Čimicích nebo na lince 181 přes Kyje na Černý Most. Na většině metrobusových linek je připraveno také zkrácení intervalů v pracovní dny dopoledne.
Každý si může na webových stránkách organizace ROPID prostudovat podrobné informace o chystaných změnách včetně přehledu změn na jednotlivých linkách nebo nová schémata tramvajové a autobusové dopravy. Pro lepší pochopení jsme připravili také speciální mapovou aplikaci, ve které jsou zaneseny všechny tramvajové zastávky. U každé z nich najdete informaci, co se na této zastávce změní. Aplikaci najdete zde: http://bit.ly/1ywV8n1.
Diskutujte s námi o návrhu změn na oficiálním Facebooku Pražské integrované dopravy (www.facebook.com/PrazskaIntegrovanaDoprava) nebo Twitteru (www.twitter.com/PIDoficialni) pod hashtagem #zmenyacko.
Městská hromadná doprava v Praze v roce 2015 slaví 140. výročí od svého založení. Za počátek provozu pražské MHD je bráno zahájení provozu koněspřežné tramvaje 23. září 1875. Při této příležitosti připravil ROPID ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy sérii přednášek seznamující s různými aspekty dopravy v Praze, na první pohled skrytými před zraky cestujících. Přednášky jsou naplánovány jednou měsíčně do Království železnic v Praze 5 u Anděla. V jeden den budou vždy dvě přednášky, jedna v 10:30 a druhá ve 14:00. Délka přednášky je přibližně 45 minut. Po přednášce jsou možné dotazy účastníků.
Uvedená témata přednášek jsou pouze orientační. Cílem celého cyklu přednášek je seznámit širší veřejnost s fungováním MHD, jaká jsou její specifika, případně, o čem se uvažuje do budoucna. Nejedná se o přednášky pouze odborné, ale populárně-naučné pro širokou veřejnost. Termíny přednášek byly stanoveny vždy na sobotu.
14. února
· 10:30 – Trolejové vedení, měnírny, co je potřeba, aby jezdily tramvaje, minulost až současnost
· 14:00 – Tramvajová vozidla v současnosti
14. března
· 10:30 – Jak se stavělo prodloužení tratě A metra do Motola
· 14:00 – Nej pražského metra, nejdelší, nejhlubší, (metro za hranicemi…)
11. dubna
· 10:30 – Pražské přívozy
· 14:00 – Vlaky jako součást městské dopravy
16. května
· 10:30 – Vozy pražského metra, nejen ty osobní
· 14:00 – Co se skrývá v tunelech metra, podívejme se pod pokličku pražské podzemní dráhy
13. června – 90 let pražských autobusů
· 10:30 – Historie pražských autobusů
· 14:00 – Současnost a budoucnost pražských autobusů
8. srpna
· 10:30 – Nová éra bez bariér – metro bez bariér
· 14:00 – Nová éra bez bariér – povrchová doprava
12. září – 140 let pražské MHD
· 10:30 – Na počátku byla koňka
· 14:00 – Jak je řízena MHD v současnosti, dispečinky, řídicí systémy
17. října
· 10:30 – Příměstské a regionální autobusové linky, minulost, současnost a budoucnost
· 14:00 – Nová tvář pražských nádraží, nové zastávky, bezbariérovost
7. listopadu – 30 let trasy B pražského metra a vytvoření pražského trojúhelníku metra
· 10:30 – Historie pražského metra
· 14:00 – Pražské metro současnosti a jeho budoucnost
12. prosince – 22 let Pražské integrované dopravy
· 10:30 – Myšlenky a vznik integrované dopravy
· 14:00 – Preference městské dopravy, co se daří
Poznámka: Přednášky se konají u Modelu Prahy. Pro účast na přednáškách je potřeba zaplatit vstupné do Království železnic k Modelu Prahy. Termíny ve druhé polovině roku 2015 se mohou změnit!
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena