Únorové novinky v Pražské integrované dopravě

6. 2. 2015

Zavedení víkendového provozu na milovické lince 432

Od 1. února 2015 dojde k dlouho očekávanému rozšíření provozu autobusové linky 432, která rozváží cestující po Milovicích od vlaků linky S20 z Prahy. Autobus č. 432, který jezdí v Milovicích od roku 2012, bude nově v provozu také ve všední dny večer a celodenně o sobotách, nedělích a svátcích. Interval v těchto obdobích bude 60 minut, aby fungovaly návaznosti na vlaky linky S20 do a z Prahy.

Ve všední dny budou zavedeny spoje s odjezdem z Topolové ve 20:35 a 21:35, zpět od nádraží pojedou nové spoje ve 21:12 a 22:12.

O víkendech a svátcích pojede první spoj z Topolové v 5:33 a poslední ve 21:35, od nádraží pojede první spoj v 6:05 a poslední ve 22:12. Mezi tím pojede linka 432 každou hodinu.

V autobusové lince 432 platí Tarif Pražské integrované dopravy, čili je možné na jednu jízdenku cestovat jak vlakem, tak i návazným autobusem. Nejvýhodnější pro pravidelné cestování jsou v tomto případě předplatní jízdenky. Například měsíční doplňkový kupon pro mimopražský úsek do Milovic stojí 920 Kč, čtvrtletní kupon vyjde na 2400 Kč. S předplatními kupony lze cestovat v rámci předplaceného období a v rámci zaplacených tarifních pásem neomezeně často.

 

Rekonstrukce Hlavního nádraží si vyžádá omezení vlaků PID

Od 2. února 2015 dojde z důvodu zahájení rekonstrukce haly nad nástupišti pražského Hlavního nádraží k dlouhodobému omezení provozu vlaků Pražské integrované dopravy. Bohužel i přes záporné stanovisko organizace ROPID dostaly před regionálními vlaky přednost dálkové i nedotované komerční vlaky. Dojde tak zejména k rozdělení linky S7 Beroun – Úvaly, takže již nebude možné cestovat přímo bez přestupu mezi východní a jihozápadní částí Prahy jako dosud. Výluka se bude týkat osobních vlaků od Úval a Radotína a také integrovaných rychlíků od Kralup nad Vltavou. Další omezení lze očekávat od 2. března 2015, kdy začne další etapa modernizace železničního koridoru v úseku Praha-Běchovice – Úvaly.

Změny na jednotlivých vlakových linkách:

S1     V úseku Praha Masarykovo nádraží – Úvaly budou zav

edeny vložené vlaky ve špičkách pracovních dnů v intervalu 30 minut jako náhrada za zkrácené vlaky linky S7. Jeden ranní spěšný vlak od Nymburka přes Poříčany bude odkloněn na Hlavní nádraží.

S7     Vlaky vedené do/z Úval budou ve směru od Prahy-Radotína, resp. Řevnic ukončeny ve stanici Praha hlavní nádraží. Ve větvi do Úval budou tyto vlaky odkloněny na Masarykovo nádraží a označeny jako linka S1. Jeden pár vlaků v ranní a jeden v odpolední špičce bude od Berouna zkrácen do stanice Praha-Smíchov.

R4     Drtivá většina rychlíků od Děčína bude odkloněna do stanice Praha-Masarykovo nádraží. Tyto vlaky zároveň nepojedou přes stanici Praha-Holešovice. Jako náhradu bude možné využít stanici Praha-Podbaba, kde rychlíky nově zastavují od prosince 2014.

PID nově také na Instagramu!

Po Facebooku a Twitteru rozšiřuje ROPID svoji aktivitu také na další sociální síti – Instagram. I zde budeme přinášet aktuální informace o dění v Pražské integrované dopravě. Vzhledem k povaze Instagramu se bude jednat především o aktuální obrázky z terénu, neboť se stále něco zajímavého děje a v dopravě to platí obzvlášť. A fotkou je možné mnohdy sdělit mnohem více než sebedelším textem. Budeme také rádi za obrazové příspěvky a postřehy od cestujících. Své fotky nám můžete posílat na adresu socialnisite@ropid.cz. Zajímavé náměty zveřejníme.

Regionální organizátor Pražské integrované dopravy je tak plně otevřen veřejnosti a nabízí nesčetně možností pro vzájemnou komunikaci, nebo jen sledování novinek. Shrňme si je:

1)    Facebook (http://www.facebook.com/prazskaintegrovanadoprava)

2)    Twitter (https://twitter.com/pidoficialni)

3)    ROPID radí (http://poradime.ropid.cz)

4)    Instagram (http://instagram.com/pidoficialni/)

5)    Telefon na zákaznické centrum – 234 704 511 – denně od 8:00 do 18:30

6)    Infocentrum ROPID (Praha hlavní nádraží) – denně od 8:00 do 18:30

7)    E-mail (ropid@ropid.cz)

8)    Web (www.ropid.cz)

9)    Kontaktní formulář (www.ropid.cz/form.php)

Zveřejnění návrhu změn PID ke zprovoznění metra A do Motola

V návaznosti na prvotní jednání s městskými částmi zveřejnila organizace ROPID kompletní návrh změn tramvajových a autobusových linek k termínu chystaného zprovoznění úseku metra A Dejvická – Nemocnice Motol. Kompletní návrh je k dispozici na webových stránkách www.ropid.cz/duben2015. V návaznosti na postupné projednávání s městskými částmi může dojít k úpravám tohoto návrhu.

Připravené změny řeší kromě linek na Praze 6 také bolesti, na které upozorňovaly městské části po celé Praze. Návrh počítá například s logickým zkrácením některých autobusových linek ke stanicím metra, ale přináší i řadu zlepšení, jako například novou expresní linku Strahovským tunelem, která propojí Dejvice s Andělem za pouhých 10 minut, nebo posílení těch nejvytíženějších tramvajových úseků, například v Ječné, Seifertově nebo Francouzské ulici. Více tramvají by také mělo jezdit přes Albertov do Nuslí a na Spořilov. Posílení autobusů by se měli dočkat cestující třeba v Petrovicích, Čimicích nebo na lince 181 přes Kyje na Černý Most. Na většině metrobusových linek je připraveno také zkrácení intervalů v pracovní dny dopoledne.

Každý si může na webových stránkách organizace ROPID prostudovat podrobné informace o chystaných změnách včetně přehledu změn na jednotlivých linkách nebo nová schémata tramvajové a autobusové dopravy. Pro lepší pochopení jsme připravili také speciální mapovou aplikaci, ve které jsou zaneseny všechny tramvajové zastávky. U každé z nich najdete informaci, co se na této zastávce změní. Aplikaci najdete zde: http://bit.ly/1ywV8n1.

Z navržených změn vybíráme:

  • Nově pojede ze Smíchova do Dejvic expresní autobus Strahovským tunelem. Anděl s Dejvickou propojí za 10 minut, bude to nejrychlejší spojení, jaké kdy mezi Prahou 5 a 6 existovalo.
  • Autobusy ve směru od letiště a Divoké Šárky budou končit u stanice metra Nádraží Veleslavín.
  • Městské a příměstské autobusy od Tuchoměřic, Horoměřic, Nebušic či Přední Kopaniny, které dnes jedou do Dejvic přes Horoměřickou, budou končit už u stanice metra na Bořislavce.
  • Autobusy od Ořechu, Řeporyjí, Berouna a Rudné, které dnes končí u metra B Luka, resp. Zličín, budou prodlouženy až k metru A do Motola (a dále na Vypich), aby vzniklo rychlé spojení z těchto obcí do Dejvic a celkově na Prahu 6.
  • Prodloužení metra A změní i tramvaje na povrchu. Při této příležitosti totiž dojde také k vyhodnocení komplexních přepravních průzkumů, které se uskutečnily v posledních dvou letech a k zapracování připomínek, které adresovaly na ROPID v posledních dvou letech jednotlivé městské části. Více tramvajových linek pojede v těch nejvytíženějších úsecích – nová linka přibude například v Ječné, ve Francouzské, v Seifertově ulici kolem Vysoké školy ekonomické nebo v úseku Palmovka – Vysočanská. Více kapacity nabídnou tramvaje mezi Vítězným náměstím a Podbabou, v Holešovicích, na Spořilově nebo na Albertově.
  • Navržena je zcela nová trasa linky 2, která nově propojí oblast Prahy 6, Holešovic, Palmovky, Žižkova, Strašnic a Hostivaře.
  • Také v autobusové dopravě budou vyslyšeny požadavky městských částí – větší kapacitu nabídnou autobusy například v Petrovicích (posílenou linkou 175 a přesměrovanou linkou 183), v Čimicích (výměnou linek 136 a 183, tedy nasazením kloubových autobusů na linku do Čimic) nebo na Brumlovce (nasazením kloubových autobusů na linku 124).
  • Na většině metrobusových linek je připraveno také zkrácení intervalů v pracovní dny dopoledne.

Diskutujte s námi o návrhu změn na oficiálním Facebooku Pražské integrované dopravy (www.facebook.com/PrazskaIntegrovanaDoprava) nebo Twitteru (www.twitter.com/PIDoficialni) pod hashtagem #zmenyacko.

Přijďte na přednášky do Království železnic

Městská hromadná doprava v Praze v roce 2015 slaví 140. výročí od svého založení. Za počátek provozu pražské MHD je bráno zahájení provozu koněspřežné tramvaje 23. září 1875. Při této příležitosti připravil ROPID ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy sérii přednášek seznamující s různými aspekty dopravy v Praze, na první pohled skrytými před zraky cestujících. Přednášky jsou naplánovány jednou měsíčně do Království železnic v Praze 5 u Anděla. V jeden den budou vždy dvě přednášky, jedna v 10:30 a druhá ve 14:00. Délka přednášky je přibližně 45 minut. Po přednášce jsou možné dotazy účastníků.

Uvedená témata přednášek jsou pouze orientační. Cílem celého cyklu přednášek je seznámit širší veřejnost s fungováním MHD, jaká jsou její specifika, případně, o čem se uvažuje do budoucna. Nejedná se o přednášky pouze odborné, ale populárně-naučné pro širokou veřejnost. Termíny přednášek byly stanoveny vždy na sobotu.

14. února

·         10:30 – Trolejové vedení, měnírny, co je potřeba, aby jezdily tramvaje, minulost až současnost

·         14:00 – Tramvajová vozidla v současnosti

14. března

·         10:30 – Jak se stavělo prodloužení tratě A metra do Motola

·         14:00 – Nej pražského metra, nejdelší, nejhlubší, (metro za hranicemi…)

11. dubna

·         10:30 – Pražské přívozy

·         14:00 – Vlaky jako součást městské dopravy

16. května

·         10:30 – Vozy pražského metra, nejen ty osobní

·         14:00 – Co se skrývá v tunelech metra, podívejme se pod pokličku pražské podzemní dráhy

13. června – 90 let pražských autobusů

·         10:30 – Historie pražských autobusů

·         14:00 – Současnost a budoucnost pražských autobusů

8. srpna

·         10:30 – Nová éra bez bariér – metro bez bariér

·         14:00 – Nová éra bez bariér – povrchová doprava

12. září – 140 let pražské MHD

·         10:30 – Na počátku byla koňka

·         14:00 – Jak je řízena MHD v současnosti, dispečinky, řídicí systémy

17. října

·         10:30 – Příměstské a regionální autobusové linky, minulost, současnost a budoucnost

·         14:00 – Nová tvář pražských nádraží, nové zastávky, bezbariérovost

7. listopadu – 30 let trasy B pražského metra a vytvoření pražského trojúhelníku metra

·         10:30 – Historie pražského metra

·         14:00 – Pražské metro současnosti a jeho budoucnost

12. prosince – 22 let Pražské integrované dopravy

·         10:30 – Myšlenky a vznik integrované dopravy

·         14:00 – Preference městské dopravy, co se daří

Poznámka: Přednášky se konají u Modelu Prahy. Pro účast na přednáškách je potřeba zaplatit vstupné do Království železnic k Modelu Prahy. Termíny ve druhé polovině roku 2015 se mohou změnit!

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena