V Sulicích si díky pobočce MěÚ Říčany občané vyřídí občanský průkaz i pas

26. 11. 2022

Ve spolupráci s obecním úřadem Sulice jsme uvedli do provozu detašované pracoviště pro vyřizování části agendy státní správy. Od listopadu si tak občané z jihozápadní části našeho ORP (obce s rozšířenou působností) mohou vyřídit občanský průkaz či cestovní doklad blíže svému bydlišti. Pro klienty říčanského úřadu se tak urychlí odbavení jejich požadavků a odpadne část dopravní zátěže, kterou trpí Komenského náměstí. Jde o další z řady unikátních projektů, který Městský úřad Říčany rozjel. Pilotně již nějakou dobu funguje i projekt Dáme úřad, kdy klientům zavezeme dokument až domů.

Pobočka v Sulicích funguje od listopadu 2022 zatím každé pondělí a středu od 8 do12 a od 13 do 17 hodin v budově obecního úřadu. Je možné se telefonicky objednat na konkrétní termín a hodinu v pracovní době OÚ Sulice na tel. čísle 721 800 155. Do budoucna vznikne i možnost elektronické rezervace termínu.

„Je to další z řady projektů, kterým vycházíme vstříc klientům úřadu, tedy občanům, a to nejen těm z Říčan, ale širokého okolí. Pro říčanské klienty to přináší pozitivum v rychlejším odbavení, doufáme i ve snížení dopravní zátěže a nároků na parkování na Komenského náměstí,“ přibližuje motivaci úřadu k tomuto kroku místostarosta Pavel Matoška, který má tuto oblast v gesci. Přímo před budovou detašovaného pracoviště v Sulicích se nachází zastávka autobusu Pražské integrované dopravy linky 335 i parkoviště bez poplatků. Přístup do budovy úřadu je plně bezbariérový i pro handicapované osoby. „Jedná se o rozšíření výkonu státní správy,“ komentuje nově

zřízenou pobočku úřadu v Sulicích tajemník MěÚ Říčany Jaroslav Brandejs a doplňuje: „Službu v Sulicích mohou využívat občané řady obcí jihozápadního cípu našeho ORP, třeba Velkých Popovic, Kamenice atd.“ „Občané Sulic a okolí tuto službu vítají. Odpadne jim cestování do Říčan či jiného většího města, kde se většinou potýkají s nedostatkem parkovacích míst, či chybějícím dopravním spojením. Již v prvních dnech fungování jsme každý den odbavili více než desítku klientů,“ líčí starosta obce Sulice Petr Čuřík. Občan může zažádat o osobní doklady na libovolném úřadě obce s rozšířenou působností (ORP) po celé ČR bez ohledu na trvalé bydliště. S přihlédnutím k tomu, že obvod ORP Říčany čítá 52 obcí a žije zde přes 73 tisíc obyvatel, jsou tyto agendy v Říčanech velmi vytíženy. Zástupci obou úřadů se shodují, že jsou schopni i ochotni v případě zájmu služby rozšířit. „Jsme připraveni nabídku v krátké době rozšířit o další dny a agendy. Uvažujeme například o registru vozidel. Klient by si vyřídil řidičský průkaz, převod vozidla a další jednodušší záležitosti,“ prozrazuje další společné plány obou úřadů starosta Čuřík. Říčanský tajemník Brandejs doplňuje: „O naše detašované pracoviště projevily zájem i další obce, se kterými jednáme.“

Obecní úřad Sulice adresa: Sulická čp. 155, 251 68 Sulice Detašované pracoviště správních agend (občanské průkazy a cestovní doklady) tel.: +420 721 800 155

Úřední hodiny pro veřejnost: pondělí a středa 8.00–12.00, 13.00–17.00. Poslední klient bude obsloužen 30 minut před ukončením úředních hodin.

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena