Zpráva o stížnostech, peticích a ostatních podáních za rok 2015

29. 1. 2016

Agendu stížností, petic a ostatních podání podle organizačního řádu Městského úřadu v Říčanech zajišťuje útvar interního auditu (ÚIA) v souladu s platnými právními a vnitřními předpisy.

ÚIA vede centrální evidenci této agendy, sleduje dodržování lhůt pro vyřízení a v případě potřeby organizuje koordinační schůzky ke zpracování odpovědi či místní šetření. Každoročně předkládá Radě města Říčany a kontrolnímu výboru Zastupitelstva města Říčany zprávu o stížnostech, peticích a ostatních podáních za příslušný kalendářní rok.

 

Souhrnný přehled stížností, petic a ostatních podání za rok 2015

 

 

Stížnosti

Petice

Ostatní podání a podněty

Šetření VOP

Přijato za rok 2015 celkem

40

  11

               33

         3

 Z toho: důvodné

 2

 

 

 

              částečně důvodné

 3

 

 

 

              bezdůvodné

35

 

 

 

 

Ve srovnání s minulým rokem došlo k nárůstu počtu podaných stížností dle § 175 správního řádu proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu. Naopak poklesl počet podaných petic, ostatních podání a podnětů a šetření veřejného ochránce práv (dále VOP).

 

Největší počet stížností stejně jako v roce 2014 směřoval na práci přestupkového oddělení odboru právního. Počet stížností se odvíjí od charakteru agendy, kterou přestupkové oddělení vyřizuje – trestá účastníky řízení, kteří spáchali přestupek. Jedním z prostředků obrany, který účastníci používají, je i podání stížnosti na práci referenta, případně námitky podjatosti. V naprosté většině případů byla stížnost vyhodnocena jako nedůvodná. V případě, kdy byla stížnost uznána za částečně důvodnou, byla přijata nápravná opatření: referenti byli poučeni, aby postupovali v souladu se zákony a judikaturou soudů. Dvě důvodné stížnosti byly adresovány na práci Městské policie a i zde byla přijata konkrétní opatření ke zlepšení práce strážníků.

Petice podané v roce 2015 obsahovaly požadavky na zlepšení stavu konkrétních komunikací     ( např. Štěchovická, U Nás, Nedbalova, Jizerská, sídliště Olivova a okolí) a dopravního provozu v nich (Jizerská),  tři petice se týkaly výstavby nové ZŠ a MŠ Magic Hill v lokalitě na Fialce, jedna petice bytového fondu města a jedna otázkou nulové tolerance „hazardu“ ve městě.

Ostatní podání a podněty k výkonu samosprávy směřovaly k probíhajícím investičním akcím na území města  - rekonstrukce Rooseveltovy ulice, rekonstrukce stoky A či příprava výstavby ZŠ a MŠ Magic Hill. Nejvíce byl ze strany občanů kritizován způsob informování MěÚ o dopravních uzavírkách v souvislosti s rekonstrukcí Rooseveltovy ulici. Je na místě uvést, že investorem této akce je vlastník komunikace Středočeský kraj a město samo mnohdy mělo problém získat včas aktuální informace.  Další podněty tradičně směřovaly ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu, zejména chodců,  k sousedským vztahům, chovu zvířat a obtěžování hlukem. Podání zaměřená na výkon státní správy nejčastěji kritizovala práci registru vozidel včetně délky čekacích lhůt.

Vedení města, MěÚ  a  odpovědní zaměstnanci se všemi stížnostmi, peticemi a podáními v roce 2015 zabývali. Snažili se je řešit co nejlépe v rámci finančních možností schváleného rozpočtu města a personálních kapacit MěÚ. Všechny stížnosti, petice a ostatní podání doručené na útvar interního auditu v roce 2015 byly vyřízeny v zákonné lhůtě.

 

 

Vývoj za období 2013 - 2015:

 

Ing. Věra Likešová

vedoucí útvar interního auditu

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena