Agendu stížností, petic a ostatních podání podle organizačního řádu Městského úřadu v Říčanech zajišťuje útvar interního auditu (ÚIA) v souladu s platnými právními a vnitřními předpisy.
Každoročně ÚIA předkládá Radě města Říčany a kontrolnímu výboru Zastupitelstva města Říčany zprávu o stížnostech, peticích a ostatních podáních za příslušný kalendářní rok.
Souhrnný přehled stížností, petic a ostatních podání za rok 2016
|
Stížnosti |
Petice |
Ostatní podání a podněty |
Šetření VOP |
Přijato za rok 2016 celkem |
32 |
6 |
49 |
2 |
Z toho: důvodné |
2 |
|
|
|
částečně důvodné |
0 |
|
|
|
bezdůvodné |
30 |
|
|
|
Nejvyšší počet stížností podaných podle § 175 správního řádu směřoval na práci přestupkového oddělení odboru právního (dále OP). Množství stížností souvisí s charakterem agendy OP a podání stížnosti na chování referenta či jeho postup je jedním z prostředků obrany účastníků řízení. Ve všech případech byly stížnosti po přešetření vyhodnoceny jako nedůvodné. Na druhém místě v počtu podaných stížností dle § 175 byl odbor správních agend a dopravy (dále OSAD) a to zejména agenda registru vozidel. Z celkových 12 podaných stížností byla jedna shledána důvodnou a OSAD zahájil ve věci nové řízení.
Petice podané v roce 2016 obsahovaly požadavky na zlepšení stavu konkrétních místních komunikací, úpravu dopravního značení, vybudování přechodu pro chodce, připomínky k novému způsobu pronájmu tělocvičen základních škol atd.
Po obdržení petice za zrušení navrhovaného propojení Pražského okruhu přes komunikace Černokostelecká a Říčanská u obce Pacov a za změnu trasy přeložky II/101 vstoupilo vedení města aktivně v jednání se zástupci investora stavby odborem dopravy Středočeského kraje, náměstkem primátorky MHMP pro dopravu a se starosty okolních obcí. Cílem probíhajících jednání je prosadit, aby přeložená trasa silnice II/101 v úseku Úvaly - Pacov byla dále napojena přímo na budoucí okruh kolem Prahy a to severně od MČ Praha Nedvězí do plánované mimoúrovňové křižovatky a aby plánované narovnání a zkapacitnění silnice II/101 neznamenalo navýšení dopravní zátěže pro Říčany.
Ostatní podání a podněty k výkonu samosprávy již tradičně směřovaly k probíhajícím investičním akcím na území města, ke stavu veřejného osvětlení, místních komunikací a chodníků, k intenzitě dopravy na územní města a z toho plynoucí negativních vlivů na životní prostředí a bezpečnost, na obtěžování hlukem a k aktuálnímu dění v mateřských či základních školách. Podání zaměřená na výkon státní správy nejčastěji kritizovala práci registru vozidel včetně délky čekacích lhůt a postup při udělování pokut za překročení rychlosti.
Vedení města, MěÚ a odpovědní zaměstnanci se všemi stížnostmi, peticemi a podáními v roce 2016 zabývali. Snažili se je řešit co nejlépe v rámci finančních možností schváleného rozpočtu města a personálních kapacit MěÚ. Všechny stížnosti, petice a ostatní podání doručené na útvar interního auditu v roce 2016 byly vyřízeny v zákonné lhůtě.
Věra Likešová,
vedoucí útvaru interního auditu
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena