Agendu stížností, petic a ostatních podání podle organizačního řádu Městského úřadu v Říčanech zajišťuje útvar interního auditu v souladu s platnými právními a vnitřními předpisy. Útvar vede centrální evidenci této agendy, sleduje dodržování lhůt pro vyřízení a v případě potřeby organizuje koordinační schůzky ke zpracování odpovědi či místní šetření. Každoročně předkládá Radě města Říčany a kontrolnímu výboru Zastupitelstva města Říčany zprávu (dále ZMŘ) o stížnostech, peticích a ostatních podáních za příslušný kalendářní rok.
Souhrnný přehled stížností, petic a ostatních podání za rok 2017
|
Stížnosti |
Petice |
Ostatní podání a podněty |
Šetření VOP |
Přijato za rok 2017 celkem, z toho 2 stížnosti byly na organizace, jejichž zřizovatelem či zakladatelem je město Říčany |
33 |
8 |
36 |
0 |
Z toho: důvodné |
2 |
|
|
|
částečně důvodné |
5 |
|
|
|
bezdůvodné |
23 |
|
|
|
nevyřízené v roce 2017 |
3 |
|
|
|
Počet stížností podaných dle § 175 správního řádu proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu se pohyboval na stejné úrovni jako v roce 2016. Počet podaných petic v porovnání s rokem 2016 vzrostl o dvě 2 a počet ostatních podání a podnětů poklesl. Občané závěrem loňského roku začali pro hlášení různých závad a nedostatků používat mobilní aplikaci Říčany v mobilu, která umožňuje zjištěné nedostatky poslat přes aplikaci přímo odpovědné osobě na MěÚ a zároveň umožňuje i sledovat vyřízení jejich podnětů.
Největší počet stížností stejně jako v minulých letech směřoval na práci přestupkového oddělení odboru právního. Počet stížností se odvíjí od charakteru agendy, kterou přestupkové oddělení vyřizuje – trestá účastníky řízení, kteří spáchali přestupek. Jedním z prostředků obrany, který účastníci používají, je i podání stížnosti na práci referenta, případně námitky podjatosti. V případech, kdy byly stížnosti po prověření shledány částečně důvodnými či důvodnými, byla přijata nápravná opatření.
Petice podané v roce 2017 obsahovaly požadavky na zlepšení životního prostředí (Voděrádky) řešení dopravní situace (oblast Mozartova, Bílá, Blatouchová , Šrámkova - Halasova stavba parkoviště), nesouhlas s obecně závaznými vyhláškami – OZV č.3/2016 místní poplatek za zhodnocení stavebního pozemku byla i s přihlédnutím k petici ZMŘ zrušena. ZMŘ naopak nevyhovělo požadavku petentů na úpravu OZV č. 2/2016 o pravidlech pohybů psů ve městě.
Ostatní podání a podněty k výkonu samosprávy poukazovaly na stav komunikací, chodníků, a probíhajících staveb na území města. Další podněty tradičně směřovaly ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu, údržby městské zeleně nebo se týkaly sousedských vztahů, chovu zvířat a obtěžování hlukem. Podání zaměřená na výkon státní správy nejčastěji kritizovala organizaci práce na některých pracovištích MěÚ.
Vedení města, MěÚ a odpovědní zaměstnanci se všemi stížnostmi, peticemi a podáními v roce 2017 zabývali. Snažili se je řešit co nejlépe v rámci finančních možností schváleného rozpočtu města a personálních kapacit MěÚ. Mobilní aplikace Říčany v mobilu je příkladem toho, že vedení města s podněty občanů aktivně pracuje a využívá je pro zkvalitnění zejména chodu samosprávy. Všechny stížnosti, petice a ostatní podání doručené na útvar interního auditu v roce 2017 byly vyřízeny v zákonné lhůtě.
Vývoj za období 2015 - 2017:
Ing. Věra Likešová
vedoucí útvar interního auditu
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena