ZŠ Bezručova

1. 7. 2016

Absolventské práce žáků 9. ročníku a jejich obhajoby, Profilace v praxi, Projekt ZOOM 2016

Projekt ZOOM 2016

Projekt probíhá ve spolupráci s nadací Partnerství a jeho úkolem je ukázat, že dětem záleží na životním prostředí a svém okolí.

Kampaň ZOOM – Děti v pohybu již od roku 2002 oslovuje děti i jejich rodiče a snaží se je motivovat k častějšímu využívání šetrné dopravy – chůze, jízda na kole či koloběžce, využívání MHD a k odpovědnějšímu chování vůči životnímu prostředí.

Naše škola se také zapojila týdnem aktivit. A jak to v jedné ze tříd vypadalo?

Projektový týden jsme začali velmi pěknou prací. Žáci si vymýšleli své týdenní plakáty, do kterých celý týden vlepovali jednotlivé „zelené stopy“. Tyto naznačovaly, jakým způsobem se žáci do školy dopravují. Nedílnou součástí prvního projektového dne bylo vytvoření vlastních zelených stop. Každý žák měl svoji představu o tom, jak jejich stopy budou vypadat, každý to pojal po svém. Ti zdatnější měli skoro dokonalé šlápoty, které naznačovaly, jak se do školy dopravují. Během prvního dne žáci vytvořili myšlenkovou mapu, která se týkala dopravních prostředků. Na základě těchto podkladů jsme společně zdůvodňovali výhody a nevýhody jednotlivých dopravních prostředků, které žáci navrhovali. Doma si žáci zahráli na reportéry. Za domácí úkol měli zjistit, jak cestovali do školy jejich rodiče, prarodiče, případně známí a sousedé.

Žáci se tohoto úkolu zhostili na výbornou, jelikož druhý den jsme si o cestování do školy společně povídali a hledali rozdíly v cestování dříve a teď. Dále nás čekala další aktivita, při které se žáci dověděli, že ne všude se do školy musí jezdit pouze autem. Vyposlechli si příběhy dětí z různých koutů světa, jak ony do školy cestují. Někteří školními autobusy, jiní třeba lodí…

Během třetího dne jsme se s žáky převtělili do dopravních detektivů na cestách. Povídali jsme si o tom, jak se žáci cítí, když jdou do školy či ze školy. Zda se cítí bezpečně, či nikoliv. V průběhu dne jsme vyrazili i do terénu a hledali jsme místa, kde hrozí žákům nebezpečí, a zdůvodňovali jsme si proč.

Poslední den jsme se zaměřili na problém globálního oteplování. Vysvětlili jsme si, jak a proč vzniká tzv. skleníkový efekt. Závěrem projektu byly návrhy žáků, které by měly přinést zlepšení ochrany životního prostředí. Jednalo se o jednotlivá přání, která každý žák napsal na velkou zelenou stopu.

Co závěrem? Žáci celý týden získávali poznatky o tom, jak se mají chovat k přírodě. Dále se dověděli, jakým způsobem lze cestovat do školy, a zkoumali, jak do školy cestují oni sami a jak se cestuje v jiných zemích. Celý týden pracovali žáci velmi svědomitě a aktivně. Musím říct, že vybrané aktivity se žákům líbily a celý projekt byl smysluplný.

Jaroslava Šindelářová, koordinátor

projektu bezpečné cesty

 

Profilace v praxi

Ve čtvrtek 19. 5. 2016 se v KC Labuť konal Závěrečný koncert hudební třídy paní učitelky Jitky Chladové, 5.D. ze ZŠ Bezručova.

Po několikaměsíčních přípravách pod vedením pana učitele Martina Mužíka děti s odvahou a šarmem jim vlastním zazpívaly každý sólově písničku dle svého výběru. Děti doprovázela živá kapela složená z báječných muzikantů. Paní zástupkyně ředitele, Jarka Šindelářová, každého interpreta vtipně, výstižně a s velkým povzbuzením uvedla.

Sešla se skvělá parta dětí, rodičů a učitelů. Po závěrečné písničce, „Another Brick In The Wall“, jsme si všichni navzájem děkovali. My, vděční a hrdí rodiče, učitelům za jejich obrovskou obětavost, trpělivost, skromnost, maximální nasazení, ale i smysl pro humor. Paní ředitelce za vznik a podporu projektu rozšířené hudební výchovy v ZŠ Bezručova. Děti paní učitelce třídní, Jitce Chladové, za mnoho jejích ctností, kterých si na ní váží. Učitelé dětem i rodičům za výbornou spolupráci po celých 5 let. Atmosféra byla radostná a nikdo nikam nespěchal. Rodiče připravili bohatý raut a na děti čekalo překvapení v podobě DJ Honzy Voříkovského. Honza pouštěl jeden hit za druhým a děti si užily diskotéku v barevné záři reflektorů až do pozdních večerních hodin.

Věřím, že na tento večer budeme všichni rádi vzpomínat.

Rodiče žáků 5. D

 

Absolventské práce žáků 9. ročníku a jejich obhajoby

V květnu - letos už pátým rokem - probíhaly na naší škole obhajoby absolventských prací žáků 9. ročníku. Žáci si tradičně volili témata vztahující se k jejich zájmové činnosti a při obhajobách před komisí učitelů prokazovali svoje znalosti a dovednosti, které získali během devítileté docházky na ZŠ.

Dokázali, že je možno psát o čemkoliv. Uměli byste napsat několik stránek např. o padákové šňůře? Jeden z žáků o ní napsal a názorně předvedl, co se z ní dá vyrobit. Další žákyně psala práci o tanci, svoji obhajobu ukončila elegantním předvedením různých tanečních kroků. Jiní se např. chlubili svými rybářskými úspěchy nebo líčili, jak pečují o svoje zvířecí mazlíčky.

Většina žáků uspěla při obhajobách výborně. Známky z prací budou započítány do klasifikace z českého jazyka.

Jaroslava Mandíková,

zástupce ředitele školy pro 2. stupeň

 

 

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena