ZŠ u Říčanského lesa

30. 1. 2014

ZŠ u Říčanského lesa – INTEGROVANÁ TEMATICKÁ VÝUKA

…aneb ŠKOLA 21. STOLETÍ

 

Současná koncepce vzdělávacího systému ČR je směřována nejen k získání určitých vědomostí, ale i paralelně se rozvíjejících sociálních dovedností žáka. Jednou z možných cest, jak vzájemně tyto oblasti vzdělávání propojit, je i využití modelu integrované tematické výuky. V rámci smysluplného propojení učiva jednotlivých předmětů s daným tematickým okruhem dosahuje žák stanovených vzdělávacích cílů. Každé téma (tematický projekt) je rozpracováno do dílčích aplikačních úkolů, které jsou na 1. stupni situovány do tzv. učebních koutků, nebo-li center aktivit ve třídě. Žáci pracují na zadaných úkolech samostatně i ve skupině. Záleží vždy na cíli, který si učitel stanoví. Možnost vzájemného sdílení, komunikace a průběžné zpětné vazby umožňuje žáku pomocí vlastní činnosti získat určité vědomosti, upevnit jejich podstatu a současně rozvíjet dovednosti, které v jeho budoucím životě budou pro získávání dalších vědomostí nezbytné. Tematická výuka podporuje zároveň i možnosti individuální práce s dětmi, ať nadanými, či těmi, kteří potřebují více asistence a podpory ze strany učitele. Na 2. stupni je navazováno tematickou výukou ve formě prostupnosti jednotlivých témat do všech vyučovaných předmětů, kde žákům následně docházejí souvislosti mezi jednotlivými jevy.

Vědomost a dovednost je pevná jen tehdy, pokud je spojená s prožitkem, na což se snažíme nezapomínat.

 

Dne 13. února 2014 od 10 do 17 h bude na naší škole probíhat zápis do 1. ročníku.

 

 

 

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena