ZŠ u Říčanského lesa

28. 2. 2021

Poděkování rodičům

Vážení rodiče,

máme za sebou další měsíc distančního vzdělávání.

Chtěla bych vám jménem vedení školy a celého pedagogického sboru poděkovat za spolupráci v období distančního vzdělávání. Děkujeme vám za podporu vašich dětí v tomto pro ně nelehkém období. Já i všichni učitelé jsme si vědomi toho, že mnozí z vás chodí do práce nebo pracují formou home office a je pro vás tedy velmi složité zvládnout současnou situaci. O to více si vážíme přístupu těch z vás, kteří se snaží svým dětem s distanční výukou pomoci. Na druhou stranu jsou i žáci, kteří se doposud do distanční výuky nezapojují jak by měli, přestože jim to jejich podmínky umožňují. Toto nejsou prázdniny. Cílem vyučování na dálku je zajistit kontinuitu vzdělávání s využitím dostupných forem a pokračovat ve vzdělávání žáků i v této mimořádné situaci.

Situace je stále nejistá, takže ještě nevíme, kdy se vrátíme zpět do školních tříd. Pro své děti utvořte pevný denní režim, v němž bude přesně vymezený čas na učení, čas na hraní a čas trávený s rodinou.

Iveta Truhlářová

 

PŘEDÁVÁNÍ VYSVĚDČENÍ

První vysvědčení je pro prvňáčky výjimečnou událostí. Naše nejmladší žáky jejich „slavný“ den čekalo překvapení. Ráno je navštívila česká televize. Děti si tento den užily. Také naši druháčci, kteří mohu být ve škole, měli výjimečný den. Paní učitelky jim na chodbu připravily balónkové překvapení. Zasloužená odměna za půlroční, dobře vykonanou práci! Všem gratulujeme a paní učitelkám děkujeme.

 

PŘÍRODOVĚDNÁ UČEBNA V NOVÉM

Už aby se žáci vrátili zpět do školy. Čeká na ně mnoho nového v přírodovědné učebně: nová interaktivní tabule, vizualizér, dataprojektor s reproduktory, studentské sady pro pokusy ve fyzice, chemii a přírodopisu s mnoha čidly a senzory, tablety 2v1 pro skupinovou práci a zesílená wifi v odborné učebně. To vše jako výsledek před časem podaného IROP projektu.

Dalibor Dudek

Soutěž ve vaření

Již od Vánoc žije naše 7. A vařením. Než jsme se stihli s dětmi ve škole rozloučit na konci kalendářního roku, vymysleli jsme společně s kolegyní Markétou McFadyen a naším americkým lektorem Frederickem Weiglhoferem pro ně netradiční aktivitu – soutěž ve vaření.

Všichni tři učitelé jsme tušili, že letošní svátky budou trošku jiné než obvykle a také jsme se trochu báli toho, že se v lednu hned tak s dětmi neuvidíme. Tak jsme si řekli, že by to chtělo udělat něco, co nás všechny povzbudí. Něco, na co děti jen tak nezapomenou.

Naším úmyslem bylo nejen využít anglickou gramatiku v praxi, ale také odtrhnout děti od virtuálního prostředí a nasměřovat je do světa praktických činností, naučit je spolupracovat a navzdory době jim umožnit získat nové zážitky se svými spolužáky.

Žáci pracovali v týmech. Úkolem každého týmu bylo připravit libovolné tříchodové menu: předkrm (nebo polévku), hlavní chod a dezert. Každý žák obvykle připravil samostatně jeden chod, kterého přípravu komentoval pouze anglicky. Celý proces vaření a komentování receptů si žáci natáčeli a posílali porotě.

 Na pomoc nám přispěchal Ryan Ellzey, šéfkuchař, majitel restaurace a majitel cateringové společnosti WINGZcz.  Ryan je hlavním odborníkem v naší čtyřčlenné komisi a jeho úkolem je posoudit veškerá videa žáků právě z pohledu kuchaře. Komentuje, jak jednotlivé pokrmy v rámci menu společně ladí a jak si děti poradily s jejich přípravou. My, angličtináři, jsme zas hodnotili správné použití anglické gramatiky a slovní zásoby v jednotlivých pracovních postupech.

 S obrovskou radostí jsme si uvědomili, že mladá generace nejen skvěle mluví anglicky, ale také neuvěřitelně dobře vaří. A kdo se tedy stal vítězem? To se dozvíte v dalším čísle Kurýru, kde vám celou soutěž představí samotní soutěžící, tudíž žáci 7. A.

Jana Uríková, učitelka angličtiny

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena