ZŠ u Říčanského lesa

4. 4. 2021

Taková normální hodina angličtiny v době korony

Ohlašujeme začátek hodiny angličtiny

„Dobrý den, milá skupino, vítám vás u našeho vysílání,“ takto velmi často vítáme na hodinách své žáky. Když už tedy neustále jen vysíláme, rozhodli jsme se v 7. A, že si k našim hodinám angličtiny vytvoříme úvodní znělku, která nám bude ohlašovat, že právě začíná hodina. Žáci dostali za úkol vybrat si krátký výsek z jejich oblíbené písničky, či dokonce úvodní znělku sami složit. Poté jsme odhlasovali vítěznou znělku. A kdo vyhrál? Náš úžasný a talentovaný Hugo Bernard, který složil svou vlastní verzi. Všem se nám líbila a jsme na Huga pyšní.

 

Žáci učí žáky

Ve škole máme spoustu talentovaných žáků, a tak jsme se rozhodli, že vytvoříme malý projekt „Žáci učí žáky“.  Každý žák, který umí něco, co se dá dobře učit online, to může začít učit ostatní žáky. Projekt zatím rozjíždíme. Jako první aktivitu jsme se se zájemci z řad žáků 7. A začali učit japonsky. Výborným učitelem je nám nepřekonatelný Mirek Tomeš. A co už umíme? Umíme se pozdravit – Ohajó, rozloučit – Sajónara, poděkovat – Arigato. Umíme se zeptat „jak se vám daří?“ – Ogeki desuka? Umíme na to i odpovědět - Hai, okagesamade. A umíme toho ještě mnohem víc. Zatím jsme měli dvě lekce a moc nás to baví. Těšíme se, že tyto znalosti snad ještě někdy využijeme.

Markéta McFadyen, učitelka angličtiny

 

A ještě dodatek na závěr: V prosincovém Kurýru jsme zmínili zábavné reklamy, které natočili naši úžasní deváťáci. Jelikož jsme vám do textu vložili dlouhý odkaz na YouTube a nevíme, zda jste se přes tento odkaz dokázali na videa podívat, níže nabízíme rychlejší cestu, jak se k reklamám dostat. Stačí jen naskenovat QR kód.

 

Vyhlášení vítězů soutěže ve vaření

Naše třída 7. A dostala úkol (soutěž) od učitelů angličtiny Jany Uríkové, Markéty McFadyen a Fredericka Wieglehofera. Úkol spočíval v tom, že jsme měli vařit, ale to není vše - nyní vám vysvětlíme, jak naše vaření probíhalo.

Učitelé nás rozdělili do skupin po třech, každý ve skupině měl uvařit jeden pokrm. Buď předkrm, hlavní jídlo nebo dezert. Také jsme museli použít aspoň 10 výrazů množství, počitatelných nebo nepočitatelných slov a mluvit plynule v angličtině. Měli jsme celý proces vaření natáčet.

Aby úkol nebyl tak lehký, stala se z něj soutěž o nejlépe uvařené jídlo. Naši učitelé byli

v porotě a Freddie (učitel angličtiny) poprosil svého kamaráda Ryana Ellezey, aby jim pomohl v odborné porotě, protože je kuchař a také Američan. Ryan nám poslal, jak by si představoval, aby naše videa vypadala, a pak nám poslal zhodnocení ve video odpovědi. Každé video ohodnotil a říkal, co bychom mohli zlepšit.

Soutěž vyhrála trojice děvčat: Hana Ludvíková, Natálie Wolfová a Viktorie Němcová se svým menu: šunkové šneky, domácí špenátové ravioli se sýrovou omáčkou a ovocný dezert s mascarpone . Speciální ocenění dostal Hugo Bernard, který uvařil originální jídlo s názvem „ptáček v kleci“ a je to jeho vlastní recept.

Zeptaly jsme se pár spolužáků na jejich vaření: „Co jsi vařil/a za jídlo?“ Matyáš Maňas: „Vařil jsem krůtí řízek se šťouchanými brambory.“ Hana Ludvíková: „Pekla jsem šneky.“ Nikol Almashi: „Dělala jsem muffiny.“ Další otázka, kterou jsme spolužákům položily, byla: „Odkud máš recept?“ Nikol Almashi: „Na muffiny jsem si našla recept na internetu.“ Matyáš Maňas: „Recept jsem dostal od babičky.“ Hana Ludvíková: „Dostala jsem ten recept od mamky.“

Vypadá to, že většina třídy si tuto akci velmi užila. Všechny recepty včetně vítězných videí a hodnocení šéfkuchaře si můžete prohlídnout na youtube přes přiložený QR kód.

Šárka Smítková a Ellen Pospíšilová

 

Jako tzv. určená škola poskytujeme vzdělání žákům rodičů IZS i v době, kdy jsou ostatní školy na distanční výuce…

Redakční systém i-servis

(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena